Kerstactie voor Kenia - Reisverslag uit Kledjo, Ghana van Hennie Berends - WaarBenJij.nu Kerstactie voor Kenia - Reisverslag uit Kledjo, Ghana van Hennie Berends - WaarBenJij.nu

Kerstactie voor Kenia

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

13 December 2012 | Ghana, Kledjo

Lieve mensen,

De tijd hier in Ghana vliegt voorbij. Zo af en toe ben ik al een beetje met Kenia bezig. Mijn ticket is uit veiligheid overwegingen gewijzigd in verband met de verkiezingen daar op 4 maart. Op 15 januari vertrek ik en op 2 maart ben ik terug. Een kort verblijf deze keer, maar het is niets anders. Vijf jaar geleden vloog de vlam in de pan na de verkiezingen daar en dat wil ik niet meemaken.

Op mijn vraag aan zr. Ludovena van het Nyabondo revalidatiecentrum wat ik deze keer voor hen zou kunnen doen, kreeg ik als antwoord;

Bedden, matrassen, dekens en lakens

Een aantal bedden zijn aan vernieuwing toe en een aanvulling voor de patiënten die komen voor de operaties is noodzakelijk!

Opnieuw dus een “Slllaap lllekkelll actie!” Grappig hé?

Nu weet ik wel dat iedereen erg druk zal zijn met de voorbereidingen voor de kerst. Toch ben ik zo vrij om dit juist nu onder jullie aandacht te brengen. Is Kerst niet bij uitstek een feest waarin je OMZIET naar elkaar?
Daarom mijn vraag;
Doen jullie weer mee?
‘k Hoop van harte dat deze actie ook dit jaar weer een succes zal worden.
Iets van onze welvaart delen met hen die het zoveel minder hebben, daar wordt je alleen maar rijker van.

Een leuk toeval is dat van mijn bijdrage vorig jaar aan House of Hope ook nieuwe bedden en matrassen zijn gekocht. Verder ontbreekt iedere luxe! Maar wat is het belangrijk om een goed bed te hebben.

Een gift is welkom bij Stichting Bondo Kids te Zwolle (aftrekbaar v/d belasting)
Nr. 397370830
Met vermelding van “Slaap lllekkelll!”
Of
naar H. Berends, IJsselmuiden nr. 909972109

Mede namens de mensen en kinderen hier wens ik jullie van harte
gezegende kerstdagen en een voorspoedig 2013

Hennie

  • 13 December 2012 - 20:48

    :

    Wow de meisjesslaapzaal ziet er echt veel beter uit zo!!!!
    en wat fijn nieuwe matrassen!
    En die mooie Etornam..wat staat die jurk haar prachtig!

  • 14 December 2012 - 09:41

    Christiana:

    Al die slaapzalen doen me aan mijn kinderhuisjaren denken. Ik wens je veel wijsheid toe, om vooral het pesten van David te voorkomen, het kan zo'n druk op hem geven.
    Een supergoed idee van de matrassen voor Kenia. Natuurlijk doen we mee, vooral als ik bedenk hoe lekker ikzelf iedere nacht lig te slapen. Fijne Kerstdagen daar, de versiering ziet er geweldig uit. Liefs Christiana.

  • 14 December 2012 - 19:25

    Hilde Wubs:

    Hallo Hennie, ik wil niet zozeer reageren op dit bericht, maar jou en ook al die kinderen die je steeds zo mooi voor het voetlicht brengt hele fijne feestdagen toewensen.
    Het is heel fijn om te zien en te lezen wat je allemaal voor elkaar krijgt.
    tot ziens in januari, groetjes. Hilde

  • 14 December 2012 - 19:25

    Hilde Wubs:

    Hallo Hennie, ik wil niet zozeer reageren op dit bericht, maar jou en ook al die kinderen die je steeds zo mooi voor het voetlicht brengt hele fijne feestdagen toewensen.
    Het is heel fijn om te zien en te lezen wat je allemaal voor elkaar krijgt.
    tot ziens in januari, groetjes. Hilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Kledjo

Hennie

vrijwilligster

Actief sinds 25 Sept. 2009
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 312968

Voorgaande reizen:

10 Januari 2024 - 04 April 2024

'n Feestelijke 15e keer!

02 Februari 2023 - 18 Maart 2023

Boven verwachting....

29 Oktober 2019 - 04 April 2020

Vol verwachting....

23 Oktober 2018 - 06 April 2019

Mens en medemens

26 Oktober 2017 - 06 April 2018

Blij te kunnen gaan....

21 Oktober 2016 - 01 April 2017

Feest in Afrika

24 Oktober 2014 - 02 April 2015

Dankbaar Afrika!

16 Januari 2014 - 01 April 2014

vervolg van

16 Januari 2014 - 01 April 2014

Opnieuw vervolg önder de regenboog

Landen bezocht: