En nu...? Kimono's! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Hennie Berends - WaarBenJij.nu En nu...? Kimono's! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Hennie Berends - WaarBenJij.nu

En nu...? Kimono's!

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

11 Oktober 2013 | Ghana, Accra

Voor Ghana heb je een visum nodig en vorige week deed ik op de ambassade in Den Haag een poging. Onverrichte zake keerde ik huiswaarts. Ze vroegen een 'ínvitationletter' . De afgelopen jaren werd er nooit om gevraagd. Ik ging gewoon op bezoek en dat werd geaccepteerd. Nu dus even niet!
Deze week een nieuwe poging. Na 21 wachtende vóór u, was het eindelijk mijn beurt. 'k Ben blij met een ander beambte. Te vroeg gejuicht! Hij werpt een blik op mijn papieren en sommeert mij terug te gaan naar de wachtruimte. 'k Moet wachten op de 'boss' , de ambassadeur? Uiterlijk kalm, maar van binnen... bonkerdebonk! Wat nu weer?
Als de wachtkamer leeg is komt de 'bos' mij halen.
Het blijkt de beambte van vorige week te zijn. Streng vraagt hij of ik de nodige uitnodigingsbrief heb. "Yes, I have!"
Het duurt eeuwen voor hij het briefje heeft gespeld. Uiteindelijk geeft hij het aan z'n collega, het is goed! "U*wilt hem nu mee?" "Heel graag!' antwoord ik netjes en tel 6 briefjes van 20 euro uit, die aandachtig worden nageteld. Het is het dubbele van het normale tarief, maar mijn rust is wel wat waard. Nog een keer naar Den haag daar heb ik geen zin in. Even heb ik genoeg van al het geregel. Vanaf nu wil ik alleen maar in alle rust naar mijn vertrek toewerken.

En nu dan.... kimono's!

Ook dit jaar zou ik met de meisjes van House of Hope een aantal kimono's/ochtendjassen willen maken.
Een leuke les voor ze en zo verdienen ze zelf weer een jurk voor het volgend jaar.

Heb je interresse? Neem dan contact met mij op door het plaatsen van een reactie of via mijn mail hennieberends@gmail.com. Voor 35 euro heb je een uniek gewaad!
Bij de foto's kun je kijken welk stofje en/of kleur je het leukst vindt.
Wij doen dan ons best om dit óf vergelijkbare stof voor je op de markt op de kop te tikken. Begin januari ben je dan de gelukkige bezitster van een mooi stukje werk uit Ghana!
Door verkoop van spulletjes kunnen we een extra naaimachine aanschaffen. Echt te gek! Want nu kunnen ze twee aan twee aan de slag!

Graag horen we van jullie!
Over 2 weekjes hoop ik die kant op te gaan. Vóór die tijd plaats ik nog wel een berichtje.

Lieve groet Hennie



  • 11 Oktober 2013 - 22:59

    Ineke Rop:

    Hoi Hennie,

    Gelukkig is het gelukt met het visum. Maar wat spannend nog, zeg. Ik zou er ook bonkedebonkkedebonk gestaan hebben.
    Het kost wat maar dan heb je ook wat.
    Nu nog lekker twee weken toeleven naar je vertrek.
    Doei Ineke

  • 12 Oktober 2013 - 08:25

    Marian Van Dijk:

    Pfffff ........ wat is het verkrijgen van een visum dan een onderneming. Ik ben heel blij voor je dat je hem nu op zak hebt joh. Suc6 met je kimono actie. Hoop dat je veel aanmeldingen krijgt :)

  • 12 Oktober 2013 - 16:13

    Duurtsikkens:

    Hoi Hennie, nou zeg, spannend om te lezen, maar gelukkig is e.e.a. rondgekomen.
    Hartelijke groet, Mariet en Duurt

  • 12 Oktober 2013 - 16:52

    Menno:

    Hoi Hennie,

    Dat bonken van je hart kan ik me heel goed voorstellen! 'k Heb donderdag vaak aan je gedacht en ben blij dat eindelijk alles nu voor elkaar is.
    Nog bedankt voor de heerlijke "Madras"!!!!!!

    Dikke afscheidsknuffel,
    Menno

  • 13 Oktober 2013 - 20:05

    :

    Als ik die foto's zie, wil ik gelijk weer mee.
    Veel succes en plezier met de voorbereidingen!

  • 14 Oktober 2013 - 21:02

    Corrie Stam:

    Beste Henny,
    Veel succes de komende tijd!
    As ik het goed begrijp kan ik ook een kimono bestellen van de stof van een van de
    Jurken op de foto's. Dan graag de stof van de jurk op foto 8.
    Ik hoor het wel hoe het verder verloopt.
    Goede reis gewenst en alle goeds voor het verblijf daar.

    Groeten Corrie Stam, Heusden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Hennie

vrijwilligster

Actief sinds 25 Sept. 2009
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 312614

Voorgaande reizen:

10 Januari 2024 - 04 April 2024

'n Feestelijke 15e keer!

02 Februari 2023 - 18 Maart 2023

Boven verwachting....

29 Oktober 2019 - 04 April 2020

Vol verwachting....

23 Oktober 2018 - 06 April 2019

Mens en medemens

26 Oktober 2017 - 06 April 2018

Blij te kunnen gaan....

21 Oktober 2016 - 01 April 2017

Feest in Afrika

24 Oktober 2014 - 02 April 2015

Dankbaar Afrika!

16 Januari 2014 - 01 April 2014

vervolg van

16 Januari 2014 - 01 April 2014

Opnieuw vervolg önder de regenboog

Landen bezocht: