'n Mooi vooruitzicht... - Reisverslag uit Accra, Ghana van Hennie Berends - WaarBenJij.nu 'n Mooi vooruitzicht... - Reisverslag uit Accra, Ghana van Hennie Berends - WaarBenJij.nu

'n Mooi vooruitzicht...

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

26 Oktober 2013 | Ghana, Accra

De zomermaanden thuis zijn omgevlogen.
Zo kom je thuis en zo vertrek je al weer.
Een vertrek met een schaduwrandje vanwege diverse omstandigheden, waaronder ziekten binnen de familie.

Toen ik met vrijwilligerswerk begon, kreeg ik van een vriendin een piepklein gebedenboekje. Het ligt bij mijn spullen in Kenia en af toe sla ik het even open. Eén gebed wat ik in februari las is mij bijgebleven. Het kwam hierop neer:

“Vader, wat omstandigheden betreft heb ik vaak geen keuze,
maar ik kan er wel voor kiezen om er op positieve manier,
vanuit Uw denken, naar te kijken!”

Een levenshouding die mij altijd enorm aanspreekt bij de mensen in Afrika en waarvan ik iets kan en wil leren, ook tijdens de periode in Ghana die voor mij ligt.
Tegelijkertijd is dit mijn wens voor iedereen die achter blijft, ongeacht de omstandigheden.

Vanavond reis ik af naar Accra waar ik zondagavond veilig en wel hoop te arriveren. Maandag zal ik dan in de loop van de middag mijn dertig “Ghanese kleinkinderen” in de armen kunnen sluiten. Een happening waar ik nu al enorm naar uitkijk.
Via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van het wel en wee in House of Hope.
Graag blijf ik op mijn beurt via de mail of een reactie op de hoogte van het wel en wee in Nederland.
Tot horens en voor nu een hartelijke groet,

Hennie

  • 27 Oktober 2013 - 08:39

    Henk:

    Lieve Hennie,

    Een hele goede reis en een geweldige tijd in Ghana toegewenst.

    Hug,

    Henk.

  • 27 Oktober 2013 - 10:29

    Gaatske:

    Behouden aankomst en welkom in je voorlopige verblijfplaats.
    Geef de kids maar een dubbeldikke knuffel, ook van mij een beetje dus.
    Liefs
    Gaatske

  • 27 Oktober 2013 - 10:41

    Bea:

    een hele fijne tijd daar Hennie geniet er van.

  • 27 Oktober 2013 - 13:06

    Marian Van Dijk:

    Hennie ..... het zal je goed gaan want net als dat jij hierboven beschrijft ..... God is bij je en je kiest ervoor om de dingen de bekijken vanuit zijn wezen. Alle goeds en heel veel plezier. Kus, Marian.

  • 27 Oktober 2013 - 16:36

    Tineke :

    Ik wens je een heel goede tijd in Ghana.

  • 27 Oktober 2013 - 17:22

    Christiana:

    Lieve Hennie, Nu heb ik niet eens afscheid van je genomen, ik was een beetje ziek en daardoor liep het een en ander in het honderd. Maar ik wens je ook namens Gerrit, een hele goede reis, een ontroerend en gelukkig weerzien en de kracht om alles te blijven bekijken vanuit een positieve levens en liefdes houding. Wij gaan hier weer genieten van al je berichten. Liefs Christiana en Gerrit.

  • 28 Oktober 2013 - 10:59

    Marjo En Henny:

    Lieve Hennie,
    We leven weer met je mee.
    Een gezegende tijd in Ghana.

  • 29 Oktober 2013 - 13:44

    Annelie:

    Hoi Hennie,

    Zojuist lag ik je bericht ..
    Je bent al weer te midden van 'je geliefde kinderen en
    afrikanen'.
    Het ga je heeeeel goed !
    Groet,
    Annelie

  • 07 November 2013 - 13:02

    Ineke Rop:

    Hoi Hennie,

    Terug van vakantie zal ik een begin maken met het lezen van je verhalen.
    Je bent in ieder geval veilig aangekomen.
    Verder ben ik nieuwsgierig.
    Succes hoor met alles wat je doet.
    doei ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Hennie

vrijwilligster

Actief sinds 25 Sept. 2009
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 313022

Voorgaande reizen:

10 Januari 2024 - 04 April 2024

'n Feestelijke 15e keer!

02 Februari 2023 - 18 Maart 2023

Boven verwachting....

29 Oktober 2019 - 04 April 2020

Vol verwachting....

23 Oktober 2018 - 06 April 2019

Mens en medemens

26 Oktober 2017 - 06 April 2018

Blij te kunnen gaan....

21 Oktober 2016 - 01 April 2017

Feest in Afrika

24 Oktober 2014 - 02 April 2015

Dankbaar Afrika!

16 Januari 2014 - 01 April 2014

vervolg van

16 Januari 2014 - 01 April 2014

Opnieuw vervolg önder de regenboog

Landen bezocht: