Nieuwjaarswens - Reisverslag uit Kledjo, Ghana van Hennie Berends - WaarBenJij.nu Nieuwjaarswens - Reisverslag uit Kledjo, Ghana van Hennie Berends - WaarBenJij.nu

Nieuwjaarswens

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

30 December 2013 | Ghana, Kledjo

Beste lezers,
Bij deze wens ik jullie een gezellige jaarwisseling toe en een goed, gezond en gezegend Nieuwjaar en dat je Gods nabijheid, met zijn liefde, wijsheid en troost kunt ervaren in alle omstandigheden en ondernemingen!

Voor het werk in Ghana en Kenia is het gezegend jaar geweest. ‘k Wil daarom iedereen die op welke wijze dan ook dit werk het afgelopen jaar heeft gesteund heel hartelijk bedanken! Dankzij jullie meeleven, steun en financiële support is er weer heel veel gerealiseerd.
In House of Hope konden oa de kinderen weer aan de slag met de naaimachine dankzij de vraag naar de originele kimono’s van prachtige Afrikaanse stofjes. Van verschillende kimonodraagsters kregen de meisjes een foto met een bedankje, Gaatske, Elly, Marleen en Tineke ze vonden het prachtig! Iemand die blij en trots is op datgene wat jij hebt gemaakt, is voor hen een hele nieuwe ervaring! Juliana is qua naaister afgehaakt, ze heeft er geen plezier in. Dit jaar helpt ze mij met armbandjes maken voor de verkoop, dat ligt haar beter.
De laatste kimono’s werden door twee enthousiaste jongens genaaid Godsway en Pious. Volgend jaar wordt het dringen want meerdere grote jongens alsook de kleinere meisjes en jongens willen wel aan de slag.
Door de eerste kimono voor en door een man gemaakt te showen, hebben we een stille hoop dat we volgend jaar weer een aantal in de orderportefeuille hebben.
Het geeft een goed gevoel voor de kinderen, zelf iets kunnen presteren en daarmee je eigen nieuwe kleding kunnen verdienen is toch fantastisch!
In dit geval hoeven ze geen DANKJEWEL te zeggen. Dat moeten ze al zoveel doen naar hun sponsors en Ghanese kerken die ieder jaar rijst, suiker, frisdrank ed. brengen voor de Kerst. Een verhaal op zich waar ik misschien volgend jaar iets over zal vertellen.

Op 9 januari hoop ik weer veilig en wel te landen op Schiphol. Een weekje thuis voor mijn moeder, kinderen en kleinkinderen even zien. Uitpakken, wassen en opnieuw inpakken want de 16e staat Kenia op het programma, weer een nieuwe uitdaging. Gezien de korte tussenperiode zal ik niet iedereen kunnen ontmoeten en/of ontvangen, mijn moeder gaat even voor. Zij is de afgelopen periode erg druk geweest met het uitzoeken en sorteren van een grote zak borduurzijde voor het handwerken in Nyabondo. Ma, moeder van Agnes en Agnes geweldig! Hartelijk dank!
De actie “Water? Genoeg!” is in volle gang en beloofd een mooi resultaat op te leveren. Tzt meer hierover, maar alle gevers tot nu toe onze hartelijke dank. Tot horens of ziens in het Nieuwe Jaar!

• 30 December 2013 - 14:06

Sigrid Kikkert:

Dag tante Hennie,

Vanaf hier (schip waar mathijs op vaart) wensen u een goed, gezond en gezegend 2014. Groeten van mathijs en sigrid kikkert en de kids (marlies, lonneke en eline).

• 30 December 2013 - 18:48

Annelie:

Hoi Hennie, Compliment voor al je resultaten: kinderen perspectief bieden, plezier en een kick in eigen vertrouwen..
    Goede terugreis, en hartelijke groet, Annelie

• 30 December 2013 - 20:57

Christiana:

Ook wij wensen je een goede terugreis en we hopen dat de was weer droog is voordat hij weer moet worden ingepakt. Heb maar veel plezier van je Kobo, onze Koko is gestopt met leven, na 13 jaar trouwe liefdedienst. Het is dat deze weken nogal hectisch zijn, anders zou het stil worden. Prachtige kimono's vooral die eerste kleuren zijn mooi. Sterkte met het afscheid, maar leg er maar de nadruk; op tot volgend jaar.

• 31 December 2013 - 08:36

Bernedine:

Dag Hennie,
    Wat een kleurrijke foto's en mooi gemaakt allemaal! We wensen je een kleurrijk , gezond en gelukkig nieuwjaar toe.
    Groetjes van Bernedine, Coen, Anne en Sjoerd.

• 04 Januari 2014 - 13:38

Elly Aling:

Ha Hennie,
    Jij ook alle goede wensen voor het nieuwe jaar waar je vermoedelijk wederom niet stil zult zitten.
    Natuurlijk ook gezondheid; dat is toch ook één van de belangrijkste dingen.
    Ik heb de foto van Akpene voor kimono Gerda doorgestuurd en heb gelijk een reactie ontvangen dat ze de kimono héél mooi vindt. Zal tzt foto van haar maken mét de kimono aan.
    Een leuk tantetje hoor Akpene en véél mooier dan een eerdere foto die je had gemaakt. Een leuke jonge vrouw met best een beetje flair. En dat mag ook.
    Jij dus de 9e januari naar Nederland. Vermoedelijk heb jij de kimono's dan in je bezit?
    Wij komen de 29e januari a.s. retouruit Parijs naar Den Haag. Wellicht lukt het je een afspraak met Agnes te maken? Roel heeft ook een schitterende kimono. Prachtige kleuren hoor.
    Wil je ook het bedrag voor de kimono Gerda nog eens vermelden en je girorekening? Dan kan dat tzt worden overgemaakt.
    Een goede reis donderdag..... de temperaturen blijven behoorlijk hoog; een héél erg groot verschil is het dus niet vermoedelijk.
    Alle goeds en een lieve groet.