Feest! - Reisverslag uit Kledjo, Ghana van Hennie Berends - WaarBenJij.nu Feest! - Reisverslag uit Kledjo, Ghana van Hennie Berends - WaarBenJij.nu

Feest!

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

25 Januari 2014 | Ghana, Kledjo

Langzaam druppelen de kinderen binnen op het centrum en de school. Voor verreweg de meesten is het een feest! Hier hebben ze hun vriendjes en vriendinnen en niemand die het erg vind om naar school te gaan, ook dat is een feest voor ze.
Als er dan ook nog een mzungu (blanke) is met zo af en toe een snoepje, ballonnen en de computerlessen dan kunnen ze hun geluk niet op en is er plezier voor tien! Thuis hebben veel kinderen het niet best. Ze worden aan hun lot overgelaten en soms zelfs verwaarloosd.

Ook voor mij is het een feest om terug te zijn. Je weet waar en hoe je een handje kan helpen en dat is erg ontspannend. Soms ga ik gewoon op de grond tussen de kinderen zitten, dan is het een geschuifel van heb ik jou daar. Iedereen wil dan zo dicht mogelijk tegen je aan zitten of liggen. Na afloop zit ik onder de snot en is mijn rok nat van de kwijl, een grapje dat ik in mijn broek heb geplast doet ze schateren!

Feest is er ook in april bij Bondo Kids. De stichting bestaat dan 10 jaar en dat zal gevierd worden. Hoe is mij nog onbekend, maar ik ben wel gevraagd om met de meisjes van de naai- en breiopleiding wat dingetjes te maken voor de verkoop. Mijn ervaring met het maken van pennenetuitjes, placemats, schorten ed in Ghana komt hier nu ook mooi van pas. Inmiddels heb ik nog wat leuke ideetjes en ’s morgens ben ik tot tien uur in alle rust bezig op mijn kamer om dit uit te werken en het nodige voor te bereiden. Erg leuk om te doen!

Eunice de verpleegkundige hier is vorig jaar voorjaar bevallen van een tweeling, twee prachtige jongetjes. Twee jaar geleden werd haar kindje dood geboren. Het is een feestelijk gezicht om nu de trotse moeder en zonen te zien!

Feest, feest en nog eens feest!

  • 25 Januari 2014 - 09:03

    Riko:

    Super Hennie, dat jij zoveel warmte en liefde aan de kinderen geeft.
    En, dat ze bij jou thuis zijn.


  • 25 Januari 2014 - 16:06

    Ulbe:

    Geweldig Hennie, om te zien hoe God's Geest je door de jaren heen heeft geleid. Jouw liefde voor de mens heeft meer naar het licht gebracht dan dat je kunt bedenken.

  • 25 Januari 2014 - 18:07

    :

    Prachtige foto's en verhalen!
    Succes en veel plezier!

  • 26 Januari 2014 - 22:27

    Christa:

    Wat geweldig om de boys te zien van Eunice... echt leuk om te zien hoe groot ze al weer geworden zijn. Ze zien er gezond uit. Geef Eunice maar een dikke knuffel van me, en bemoedig haar maar hoe goed ze het doet... (is niet niks 2 kids alleen te moeten opvoeden)

    Mooie foto's.. ik schrok wel een beetje van Herbert. Tjonge telkens als hij terug komt ziet hij er slecht uit. Hartverscheurend dit.

    Hennie, je bent weer helemaal op je plekje. Geniet er lekker van!

    Zegen,
    Christa



  • 31 Januari 2014 - 10:39

    Ineke Rop:

    Hoi Hennie,
    Wat ontroerend veel bekende gezichten te zien.
    En Eunice met haar twee kinderen. Geweldig. Ze zien er inderdaad goed uit. Wil je haar mijn hartelijke groeten overbrengen.
    Zeg maar dat haar eerdere foto met de jongens als achtergrond op mijn laptop staat.
    Fijn de foto van Rebecca. Ze blijft een fotomodel he.

    Heerlijk dat je weer op je/de bekende plek mag zijn. Geniet er maar van Hennie. Het is zo fijn daar weer te zijn met alle bekenden om je heen.
    Heel veel plezier wil ik je toewensen.
    Lieve Groet ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Kledjo

Hennie

vrijwilligster

Actief sinds 25 Sept. 2009
Verslag gelezen: 803
Totaal aantal bezoekers 312864

Voorgaande reizen:

10 Januari 2024 - 04 April 2024

'n Feestelijke 15e keer!

02 Februari 2023 - 18 Maart 2023

Boven verwachting....

29 Oktober 2019 - 04 April 2020

Vol verwachting....

23 Oktober 2018 - 06 April 2019

Mens en medemens

26 Oktober 2017 - 06 April 2018

Blij te kunnen gaan....

21 Oktober 2016 - 01 April 2017

Feest in Afrika

24 Oktober 2014 - 02 April 2015

Dankbaar Afrika!

16 Januari 2014 - 01 April 2014

vervolg van

16 Januari 2014 - 01 April 2014

Opnieuw vervolg önder de regenboog

Landen bezocht: