Vertragingen? No problem! - Reisverslag uit IJsselmonde, Nederland van Hennie Berends - WaarBenJij.nu Vertragingen? No problem! - Reisverslag uit IJsselmonde, Nederland van Hennie Berends - WaarBenJij.nu

Vertragingen? No problem!

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

19 Januari 2013 | Nederland, IJsselmonde



Mijn bus richting Nyabondo vertrekt een kwartiertje te laat. Pinuts vergeleken bij alle vertragingen van de afgelopen dagen.

Het begon al op Schiphol. Mijn vlucht naar Caïro vertrok 1.15 uur te laat vanwege de sneeuwval. Exact de tijd die ik nodig zou hebben om over te stappen. Je raad het al! De vlucht naar Nairobi is weg! Daar sta je dan, wat nu? No problem voor het personeel van Egyptair! Nieuwe tickets liggen al klaar, we (4 passagiers) worden in een busje naar de andere kant van het vliegveld getransporteerd en voor de bagage wordt gezorgd. Anderhalf uur later vliegen we met Kenyan Airlines. Nog even een stop in Karthoum ( Nrd. Soedan) en dan eindelijk op naar Nairobi. Wat zelden gebeurd, gebeurt nu! Een dichte mist maakt de landing te riskant en we moeten uitwijken naar Mombassa. Vijf en een half uur later dan gepland zet ik eindelijk voet op Keniase bodem. Te laat om door te reizen naar Nyabondo.

Mijn taxichauffeur is erg behulpzaam, hij weet een hotelletje met voor de deur een bushalte richting Kisumu. Prachtig geregeld!
Na een telefoontje naar Nederland krijg ik een sms-je. “U moet zich laten registreren!” Een uur lang hang ik voor een balie in een winkeltje. Het meisje erachter probeert met engelengeduld dit voor mij te regelen. Tevergeefs! Ik moet naar het hoofdkantoor van Safaricom. No problem! De chauffeur van het hotel heeft wel tijd en we crossen een half uur lang door hartje Nairobi, zo zie je nog eens wat, nou ja… ‘k moet vechten om mijn ogen open te houden. Opgelucht bel ik een uurtje later naar Pamela en Edwin van het centrum.
“Delay? (vertraging?) No problem! We see you tomorrow, you are highly welcome!”

Met een euforisch gevoel ben ik nu dan echt bezig aan de laatste etappe, in een mooie bus waarin ik verwelkomt werd met een flesje water en een pakje crackers. Het is dan ook niet zo maar een bus. De voorste zitplaatsen zijn bestemd voor VIPS. Een paar heren strak in het pak, glimmende schoenen en een speknek nemen plaats.
Een open vrachtwagen prop vol geladen met mannen onderweg naar één of ander karwei passeert. Vanwege de regen gaat de helft schuil onder een stuk plastic, de rest staat in elkaar gedoken met capuchons op. Een groot verschil! Toch denk ik dat deze mannen blij zijn met hun baantje voor vandaag. Hun dag is goed! Werk is geld en geld is eten! Ugali en sukuma wiki, zonder dat kan een Keniaan niet leven.

In Ahero stap ik uit, een bui zit eraan te komen en met mijn 50 kilo bagage zoek ik een onderkomen aan de andere kant van de weg. Net op tijd! Het hoost! Bijna twee uur later zijn Jim en Edward van het centrum er eindelijk en voor ik de auto instap lig ik languit in de modder te spartelen. Lachend gaan we op pad,” No problem you can wash!”


  • 19 Januari 2013 - 10:06

    Bea:

    Wat fijn dat je weer goed bent aan gekomen we gaan van middag naar Mina zij is jarig
    groetjes Bea.

  • 19 Januari 2013 - 10:43

    Christiana:

    Hoera, je bent er. Wat goed dat dit je niet allemaal is overkomen op de eerste reis. Nu kon je alles beleven op een Keniaanse manier. No problem, per slot ben je een wereldburger. Wees er welkom en geniet en werk, zeiden we vroeger niet bid en werk, maar dat is ongeveer hetzelfde. liefs.

  • 20 Januari 2013 - 11:22

    Ineke Rop:

    Nou Hennie,

    Wat een verhaal. Nog eens wat anders als mijn vliegtuig missen. afgelopen jaar.
    Gelukkig ben je er na heeeel veel vijfen en zessen. Ik wens je een fijne tijd op de mijn ook zo bekende plek.
    Liefs Ineke Lees nu je volgende verhaal.
    Dag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, IJsselmonde

Hennie

vrijwilligster

Actief sinds 25 Sept. 2009
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 313058

Voorgaande reizen:

10 Januari 2024 - 04 April 2024

'n Feestelijke 15e keer!

02 Februari 2023 - 18 Maart 2023

Boven verwachting....

29 Oktober 2019 - 04 April 2020

Vol verwachting....

23 Oktober 2018 - 06 April 2019

Mens en medemens

26 Oktober 2017 - 06 April 2018

Blij te kunnen gaan....

21 Oktober 2016 - 01 April 2017

Feest in Afrika

24 Oktober 2014 - 02 April 2015

Dankbaar Afrika!

16 Januari 2014 - 01 April 2014

vervolg van

16 Januari 2014 - 01 April 2014

Opnieuw vervolg önder de regenboog

Landen bezocht: