Een dringend verzoek - Reisverslag uit Hohoe, Ghana van Hennie Berends - WaarBenJij.nu Een dringend verzoek - Reisverslag uit Hohoe, Ghana van Hennie Berends - WaarBenJij.nu

Een dringend verzoek

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

15 Februari 2016 | Ghana, Hohoe


Lieve familie, vrienden en kennissen,

Vorige week vertelde ik al iets over Rose de lerares die een abces in haar keel heeft. Alleen zacht en vloeibaar eten krijgt ze weg. Er zijn twee mogelijkheden, een operatie aangeraden door haar keel, neus en oorarts of sterke pillen. Dit laatste heeft ze de afgelopen week gedaan met als resultaat een vervelende reactie van haar huid. De plastische chirurg die hier nu is en er naar heeft gekeken zegt dat pillen kan, maar het abces zal terugkomen. Pillen zijn niet afdoende.

Nu wil ze voor de operatie gaan maar….
Je voelt het al aankomen 350 voor een operatie is voor hier een hele hoop geld. Honderd heeft ze zelf bij elkaar gesprokkeld o.a. van de medewerkers hier en familie. Misschien blijft er iets over als het waterproject klaar is , maar daar heb ik nu onvolledig zicht op. (een verhaal apart,daarover later deze week meer). Doe ik niets en zou ze het komende jaar verergeren of mogelijk er zelfs aan overlijden, dan zou ik me zeer schuldig voelen. Temeer omdat het in mijn/ons vermogen ligt hier voor een oplossing te zorgen. Ik ben bereid om een klein deel van de giften te reserveren daar persoonlijk iets bij te doen, dan zou er nog zo’n 150 euro nodig zijn.
Vijftien enthousiaste lezers een tientje om een ‘leven te redden’ van een moeder met twee schoolgaande kinderen.

Teveel mensen sterven hier in de bloei van hun leven, simpelweg omdat het geld voor een operatie ontbreekt. Schrijnende gevallen die dan worden afgedaan als zijnde “God’s wil”.

Een lastige vraag voor mij om te stellen, maar 'k doe het toch; “Zou je aub willen helpen?”
Een bijdrage is welkom op de volgende rekeningen; ovm operatie Rose

Bondo Kids Zwolle (aftrekbaar)
NL92 Rabo 0397 3708 30
of
H. Berends-Kok IJsselmuiden
NL37 SNSB 0909 9721 09

Graag even via mijn mail hennieberends@gmail een berichtje dan weet ik of het haalbaar is op korte termijn. Dat geld zie ik dan tzt wel.
Warme groet en alvast bedankt voor jullie meeleven,

Liefs Hennie

  • 15 Februari 2016 - 12:40

    Tineke Koens:

    Beste Hennie,
    Natuurlijk wil ik helpen! Ik maak €20 over. Ik hoop dat de rest snel volgt.
    Groet, Tineke

  • 15 Februari 2016 - 13:05

    Annelie:

    Hoi Hennie,

    Ook op mij kun je rekenen!

    Er komt € 50,- naar je toe....

    Alle goeds, voor jou en de mensen daar..
    Annelie

  • 15 Februari 2016 - 13:44

    Gaatske:

    Doe ik er € 30,-- bij, zit je al goed op streek...
    Veel sterkte en liefs voor jullie daar
    Gaatske

  • 15 Februari 2016 - 14:27

    Henk:

    Lieve Hennie,

    Ik zal ook50 euro storten. Geweldig dat je dit doet.

    Liefs,
    Henk

  • 15 Februari 2016 - 14:55

    Elly Aling:

    Ha Hennie,
    Lees net je mail en uit reacties begrijp ik dat bedrg al bij elkaar is.
    volgende keer is het mijn beurt. Komt nog een reactie maar computer hier Parijs is kapot. Slechts kleine berichtjes met 1 x vinger lukt.
    Alle goeds voor de lerares en jullie allen natuurlijk.

  • 15 Februari 2016 - 16:33

    Christiana,:

    Lees net dat ik ook tot de late groep behoor, maar wat heerlijk dat het zo snel voor elkaar is. En wat heb je toch een geweldige achterban. Mag ik een gedichtje van jou in Myosotis voorlezen? Liefs

  • 15 Februari 2016 - 16:36

    Frans En Jannie Van Den Berg:

    Lieve Hennie,
    ik las net je bericht en zag dat je het bedrag bij elkaar hebt.
    meid ik ben trots op jou voor het vele werk wat je daar doet.
    en wij hopen dat ze snel geholpen kan worden.
    wij denken aan jullie daar.
    heel veel liefs en een dikke knuffel van,
    Frans en Jannie

  • 15 Februari 2016 - 18:55

    Nellie Timmerman:

    Hoi Hennie
    Lees nu pas jouw mailtje, sorry, als je nog geld te kort komt laat het maar weten.
    Veel succes voor Rose met de operatie. Liefs nellie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Hohoe

Hennie

vrijwilligster

Actief sinds 25 Sept. 2009
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 312882

Voorgaande reizen:

10 Januari 2024 - 04 April 2024

'n Feestelijke 15e keer!

02 Februari 2023 - 18 Maart 2023

Boven verwachting....

29 Oktober 2019 - 04 April 2020

Vol verwachting....

23 Oktober 2018 - 06 April 2019

Mens en medemens

26 Oktober 2017 - 06 April 2018

Blij te kunnen gaan....

21 Oktober 2016 - 01 April 2017

Feest in Afrika

24 Oktober 2014 - 02 April 2015

Dankbaar Afrika!

16 Januari 2014 - 01 April 2014

vervolg van

16 Januari 2014 - 01 April 2014

Opnieuw vervolg önder de regenboog

Landen bezocht: