Bijna klaar ... - Reisverslag uit Kledjo, Ghana van Hennie Berends - WaarBenJij.nu Bijna klaar ... - Reisverslag uit Kledjo, Ghana van Hennie Berends - WaarBenJij.nu

Bijna klaar ...

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

31 Oktober 2012 | Ghana, Kledjo

Lieve mensen,

Wat een gedoe, wat een voorbereidingen en pakkerij.
Nu is het dan bijna zover. Na 7 fijne maanden Nederland met als hoogtepunten genieten van mijn tuin, ontmoetingen met ‘oude bekenden’, de wandelvakantie op IJsland en de logeerpartij van Joep en Piet, vertrek ik zaterdagavond voor twee maanden richting Ghana en hoop ik maandag in House of Hope te arriveren. (in januari Kenia).
Overbodig te zeggen dat ik mij reuze verheug op het weerzien met alle kinderen en mensen die mij in de loop der jaren zo lief zijn geworden.

Het afgelopen weekeind stond in het teken van afscheid nemen. Eerst zondag van alle vrienden in de dienst. Ontroerend om met elkaar het Zegenlied te zingen;

De zegen van God, onze Vader
Is met je waar jij ook gaat
Hij zal je behoeden bewaren
En legt over jou Zijn naam

Genade van Christus de Here
Zijn waarheid is jou tot licht
Om steeds meer Zijn liefde te leren,
Te leven op Hem gericht

Hij zal door Zijn Geest jou geleiden
Met kracht zal Hij naast je staan
Door vrede en hoop jou verblijden
Zo zend Hij jou in Zijn naam
Sjaloom, sjaloom, “Ik Ben” is Zijn naam
Hij zal er zijn en met je gaan!

Fijn om God’s steun en meeleven, door dit lied en de mensen heen te ervaren!

Zondagsmiddag en avond afscheid van de (klein)kinderen, ma en de familie, buurvrouw Mina en Ineke Rop. Zij kwamen nog met een gift, ballonnen, knutselspullen en kleurboeken aan. Kortom hartverwarmend!

De kaarten die voor het grootste gedeelte verkocht werden in de gemeente hebben een leuk bedragje opgeleverd. Samen met de opbrengst van de (door de meisjes van House of Hope) gemaakte naaiwerkjes die ik in januari al verkocht, kunnen we ook dit jaar weer naar de markt om stofjes te kopen en een vervolg geven aan de naailessen. Voor hen én mij een groot plezier!

Vanaf nu zullen jullie weer iedere week één of meerdere verhalen mét foto’s tegemoet kunnen zien. Geniet maar weer een beetje mee!

Warme groet Hennie

  • 31 Oktober 2012 - 09:55

    Marian Van Dijk:

    Doeoeoeoeoeoeoeoi! Ik ga weer meegenieten! Enne ........ jeetje wat zijn die boeven al weer groot zeg!

  • 31 Oktober 2012 - 10:17

    :

    Beste Hennie,

    Leuk weer naar House of Hope!
    Twee jaar geleden hadden we het spelletje UNO gegeven. Het viel mij afgelopen zomer op dat ze daar echt heel graag mee spelen. Het spel was helaas al lang niet meer compleet en nogal versleten.. Nu vroeg ik mij af of ik het spel misschien nog kan kopen en naar u opsturen, zodat u het voor ze mee kunt nemen. Maar misschien is dat een beetje kort dag..
    Ik weet niet of u nog in de gelegenheid komt het spel te kopen, maar als dat zo is dan zou ik graag een donatie willen doen!

    Geef alle lieve kinderen in ieder geval veel groetjes en een dikke knuffel van mij!

    Groeten,
    Marleen

    Mijn e-mail is: marl_eendje@hotmail.com

  • 31 Oktober 2012 - 10:17

    :

    Beste Hennie,

    Leuk weer naar House of Hope!
    Twee jaar geleden hadden we het spelletje UNO gegeven. Het viel mij afgelopen zomer op dat ze daar echt heel graag mee spelen. Het spel was helaas al lang niet meer compleet en nogal versleten.. Nu vroeg ik mij af of ik het spel misschien nog kan kopen en naar u opsturen, zodat u het voor ze mee kunt nemen. Maar misschien is dat een beetje kort dag..
    Ik weet niet of u nog in de gelegenheid komt het spel te kopen, maar als dat zo is dan zou ik graag een donatie willen doen!

    Geef alle lieve kinderen in ieder geval veel groetjes en een dikke knuffel van mij!

    Groeten,
    Marleen

    Mijn e-mail is: marl_eendje@hotmail.com

  • 31 Oktober 2012 - 10:31

    Henri:

    Beste Hennie,

    Veel succes met de laatste voorbereidingen, goede reis en een hele fijne en leuke tijd in Afrika!

    Groetjes,
    Henri

  • 31 Oktober 2012 - 11:58

    Bea :

    EEn hele fijne tijd daar en een goeie reis daar naar toe en dat we maar weer mogen genieten van je reis verslagen.

  • 31 Oktober 2012 - 15:14

    Sjaak Abma:

    Hoi Hennie,

    Fijne en goede tijd toegewenst aldaar. Groeten aan alle kinderen in House of Hope en natuurlijk de vrouw des huizes. Pas goed op jezelf.

    Groet, Sjaak Abma

  • 31 Oktober 2012 - 17:30

    Jurrie En Loekie:

    Hallo Hennie, Goeie reis en we zien je verslagen weer tegemoet. Fijn dat we elkaar van de zomer weer hebben ontmoet en weer een beetje hebben bijgekletst. Groetjes Jurrie en Loekie

  • 31 Oktober 2012 - 19:32

    Sabine:

    Inmiddels is het alweer woensdagavond. De tijd vliegt en jij bent inmiddels naar Afrika gevlogen. Heb je een goede reis gehad Hennie? Wat zullen ze in 'House of Hope' uitgekeken hebben naar je komst! Wederom een heerlijke tijd toegewenst daar en tot het volgende berichtje maar weer. Lieve groeten van ons beiden.

  • 01 November 2012 - 10:26

    Sabine:

    Oeps, zó vlug gaat het toch weer niet. Ik was even in de war met de zaterdag. Je moet dus nog even de kou hier trotseren voordat je a.s. zaterdag vertrekt. Ik ben benieuwd hoe het weer daar dan zal zijn, maar dat lezen we misschien in je volgende verslag. Dius...nog even geduld en sterkte met de laatste voorbereidingen.
    En dan wens ik je nu eerst een heel voorspoedige reis!!

  • 01 November 2012 - 11:44

    Adry Bouta:

    Hallo hennie.

    Nog even je een goede reis toewensen en sterkte met het proppen in je koffers. Maar aan de andere kant wordt je weer met open armen ontvangen, het wordt vast een blij weerzien. Ik [wij] gaan weer genieten van je reisverslagen en volgen je de komende maanden.
    geniet van de warmte en alle aktiviteiten. Liefs vn Adry en ook Minne.

  • 01 November 2012 - 21:25

    Henk:

    Lieve Hennie,

    Heel veel plezier en een hele goede tijd gewenst.

    Henk.

  • 01 November 2012 - 23:51

    Marjo:

    Lieve Hennie,

    We leven weer met je mee en wensen je een hele goede reis en veel plezier.
    Henny en Marjo

  • 02 November 2012 - 12:08

    Klaas En Greta Jager:

    Hallo Hennie,

    Heel veel plezier en een fijne tijd gewenst.
    Klaas en Greta.

  • 04 November 2012 - 12:17

    Ineke Rop:

    Hennie,

    Een hele goede reis. Als het goed is ben je nu onderweg.
    Behouden aankomst ook.
    Ik zal je weer volgen.
    Dag Ineke

  • 04 November 2012 - 12:17

    Ineke Rop:

    Hennie,

    Een hele goede reis. Als het goed is ben je nu onderweg.
    Behouden aankomst ook.
    Ik zal je weer volgen.
    Dag Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Kledjo

Hennie

vrijwilligster

Actief sinds 25 Sept. 2009
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 313230

Voorgaande reizen:

10 Januari 2024 - 04 April 2024

'n Feestelijke 15e keer!

02 Februari 2023 - 18 Maart 2023

Boven verwachting....

29 Oktober 2019 - 04 April 2020

Vol verwachting....

23 Oktober 2018 - 06 April 2019

Mens en medemens

26 Oktober 2017 - 06 April 2018

Blij te kunnen gaan....

21 Oktober 2016 - 01 April 2017

Feest in Afrika

24 Oktober 2014 - 02 April 2015

Dankbaar Afrika!

16 Januari 2014 - 01 April 2014

vervolg van

16 Januari 2014 - 01 April 2014

Opnieuw vervolg önder de regenboog

Landen bezocht: