Creativiteit - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Hennie Berends - WaarBenJij.nu Creativiteit - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Hennie Berends - WaarBenJij.nu

Creativiteit

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

31 Januari 2013 | Kenia, Kisumu

Tot het theetijd is breng ik ’s morgens meestal mijn tijd door in mijn huisje met het voorbereiden van de handwerklessen. De grote hoeveelheid koordzijde en allerlei borduurstofjes zijn hier niet zo bekend. Vorig jaar hebben we ons toegelegd op het maken van kaarten met een borduurpatroontje. Voor het centrum hebben de meisjes toen een heel stel kerstkaarten gemaakt voor donateurs en de verkoop. Nu willen we wel iets anders doen, maar wat?
Zo langzamerhand krijg ik ideeën, maar die moeten dan ook uitgevoerd worden zodat ik het kan laten zien, anders hebben ze er nog niets aan. Zodoende zit ik ieder vrij momentje te fröbelen. Ook had ik nog smokwerk in mijn gedachten, maar dat leren ze al. Een paar enthousiaste meisjes willen er nog wel andere steken bij leren, maar de tijd is te kort, volgend jaar!

Na de thee breng ik de rest van de morgen door bij het klasje van Margareth. Kinderen die therapie hebben of hier ter observatie zijn, worden door haar bezig gehouden. Met een aantal nieuwe puzzels en wat ander speelgoed breng ik wat leven in de brouwerij terwijl de dames naar de tv kijken. Het is met de verkiezingen voor de deur, politiek wat de klok slaat.

Besloten is dat de bedden van de “slaaplekkeractie” op het centrum gemaakt gaan worden. Bij wijze van proef worden het dit keer 10 stapelbedden.
Dat wordt klimmen! Gelukkig lopen er ook nog wat kinderen rond met gezonde benen. Zij zullen het prachtig vinden om een mooi overzicht te hebben van boven af. ‘k Ben benieuwd!
Jim heeft wel ideeën hoe dit gemaakt kan worden. Meer en steviger materiaal is nodig. In Sondu hebben ze bijna alles. De rest halen we vandaag uit Kisumu. ‘k Houd jullie op de hoogte!
Vergeef me dat ik weinig reageer op jullie mail, de verbinding laat vaak te wensen over. Verstuur je een mail en dan is de verbinding verbroken, erg frustrerend! Eén dezer dagen hoop ik alles in te halen. Wie weet lukt het vandaag tussen de bedrijven in in Kisumu.

  • 31 Januari 2013 - 10:44

    Jo Van Heerde:

    Hoi Hennie ik zie dat je alweer lekker bezig bent.
    en mooi weer natuurlijk .
    hoe gaat het met je zelf ?
    zo ik lees wel goed . groetjes


  • 07 Februari 2013 - 12:10

    Sabine:

    Hallo Hennie,
    Naast hard werken en creatief bezig zijn, kunnen jullie ook heerlijk feesten! Dat is duidelijk te zien op de foto', heel leuk!! Ik ben ook benieuwd hoe de stapelbedden gaan worden en of het een succes is.... Laat je een volgende keer nog iets van je gefröbel zien? Liefs en een hartelijke groet uit zonnig Lemmer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Hennie

vrijwilligster

Actief sinds 25 Sept. 2009
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 314000

Voorgaande reizen:

10 Januari 2024 - 04 April 2024

'n Feestelijke 15e keer!

02 Februari 2023 - 18 Maart 2023

Boven verwachting....

29 Oktober 2019 - 04 April 2020

Vol verwachting....

23 Oktober 2018 - 06 April 2019

Mens en medemens

26 Oktober 2017 - 06 April 2018

Blij te kunnen gaan....

21 Oktober 2016 - 01 April 2017

Feest in Afrika

24 Oktober 2014 - 02 April 2015

Dankbaar Afrika!

16 Januari 2014 - 01 April 2014

vervolg van

16 Januari 2014 - 01 April 2014

Opnieuw vervolg önder de regenboog

Landen bezocht: