Actie "Water? Genoeg!" - Reisverslag uit Kledjo, Ghana van Hennie Berends - WaarBenJij.nu Actie "Water? Genoeg!" - Reisverslag uit Kledjo, Ghana van Hennie Berends - WaarBenJij.nu

Actie "Water? Genoeg!"

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

14 December 2013 | Ghana, Kledjo

Ook al ben ik nog in Ghana, zo af en toe ben ik ook al weer met Kenia bezig. De afgelopen jaren hebben we veel respons gehad op de “Slllaaplllekkelll actie”. Wij, zr Ludovena, Pamela en ik zijn daar nog steeds erg blij en dankbaar voor. Ook nu zijn een aantal bedden, matrassen of beddengoed zeer welkom vanwege de nieuwe slaapzalen bij de school.

Een ander probleem dient zich echter aan.
In de droge periodes raakt de voorraad opgevangen regenwater bij de school waar zo’n 80 kinderen wonen op. Was- en badwater moet dan uit een ver gelegen bron of rivier worden gehaald en het water om te koken en te drinken moet dan van het revalidatiecentrum in bakken en jerrycans vervoert worden naar de school terwijl op het centrum zelf ook een tekort ontstaat.
Onlangs heb ik zr. Ludovena een voorstel gedaan.
Als er nu eens goten worden geplaatst langs het dak van de school en je zet er een grote Polytank neer die het regenwater opvangt dan is het probleem voor het grootste deel opgelost.
Dit voorstel is erg enthousiast ontvangen!
Daarom deze keer in de 1e plaatst de

Actie “Water? Genoeg!”

Mocht er iets overblijven dan kan dit besteed worden aan bedden of beddengoed.
Waarom nu al die actie vraagt u zich misschien af?
De reden is, dat wanneer je in Afrika iets van de grond wil krijgen dit veel tijd vraagt. Wordt de actie pas gestart als ik weg ga, dan duurt het een paar weken vóór ik weet hoewel er te besteden valt en moet dan later starten. Het risico dat alles niet is afgerond vóór mijn vertrek en ik de benodigdheden niet zelf kan betalen is dan erg groot. Vandaar!

Deel je onze enthousiasme voor deze nieuwe actie?
Een bijdrage is welkom op het
rek.nr NL92 Rabo 0397 3708 30 van Bondokids, Zwolle (aftrekbaar)
rek.nr V.E.Gemeente Kampen (aftrekbaar) Insiders hebben dit nummer ongetwijfeld of anders op
rek.nr 909972109 tnv H. Berends, IJsselmuiden

Ovm van Actie “Water? Genoeg!”

Vanuit Ghana wens ik iedereen Gezegende Kerstdagen en een Voorspoedig Nieuwjaar toe. Misschien zien we elkaar in januari nog even of anders tot ziens in april.
Op henniefortuna.waarbenjij.nu kun je mijn stappen een beetje volgen.

Warme groet,
Hennie