Van harte DANKJULLIEWEL! 3 - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Hennie Berends - WaarBenJij.nu Van harte DANKJULLIEWEL! 3 - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Hennie Berends - WaarBenJij.nu

Van harte DANKJULLIEWEL! 3

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

28 Maart 2014 | Kenia, Nairobi

Mijn koffers zijn zo goed als gepakt. Normaal ga ik met twee en kom ik met één terug. Deze keer zitten beiden vol. Nu maar hopen dat er kopers zijn. De opbrengst zowel van Bondo Kids als van mijzelf zal ten goede komen aan de opleiding van de gehandicapte jongelui hier.

Sinds de pomp inclusief de automatische regelaar is geplaatst, valt er iedere avond een flinke bui. En… ? Niemand die je hoort klagen! Vorig jaar was de oogst vanwege de droogte erg slecht. Gevolg? Dure levensmiddelen en goochelen met de financiële middelen. Veel huishoudens kunnen de schoolgelden niet betalen. Een puber hier in de buurt heeft zelfmoord gepleegd. Naar school willen, niet kunnen en hierdoor problemen in de gezinnen is voor velen een dermate uitzichtloze situatie dat het verschijnsel suïcide onder jongelui hier veelvuldig voorkomt. Nu wordt gehoopt op betere tijden!

Op St. Martin komt nu zomaar heerlijk water uit de kraan. Bijna iedere dag is de tank vol en kan er 10.000 ltr naar het reservoir worden gepompt. Met een groeiend aantal kinderen (vorig jaar 80, nu 115) zijn er dagelijks heel wat emmertjes was- en douchewater nodig. Enorm blij en dankbaar zijn ze dan ook met deze nieuwe tank. Mogelijk gemaakt door mensen met hart voor de geestelijk- en/of lichamelijke gehandicapte medemens hier. Wat een prachtig stukje werk hebben we zo met elkaar kunnen leveren!
Water, twee nieuwe computers, nieuwe aanvullingen voor de kapsalon, een kleuterklas voorzien van leer- en lesmaterialen en dan nog de nieuwe mogelijkheden door oa het vlechten van mandjes. Namens Zuster Ludovena, Pamela en de mensen van St. Martin een van harte DANKJEWEL!!! Wat kunnen we met een beetje liefde enorm veel doen!
Daarom ook van mij een warme en dankbare groet aan iedereen die de afgelopen vijf maanden van harte heeft meegeleefd en gedacht. Woorden schieten tekort!
Dinsdagmiddag hoop ik weer gezond en wel te arriveren op Schiphol.
Tot ziens in Nederland! Zodra ik thuis ben horen jullie nog even over mijn laatste weekeind hier, dat beloofd erg gezellig te worden!

(Heb je geld gedoneerd en zou je inzage willen hebben in de bestedingen? Laat het mij via de mail even weten!)


  • 28 Maart 2014 - 07:02

    Annelies:

    Lieve Hennie,
    Super om te horen hoeveel je hebt kunnen regelen en doen.
    Hele goede terugreis en thuiskomst gewenst!
    groetjes,
    Annelies

  • 28 Maart 2014 - 09:26

    Marjo En Henny:

    Lieve Hennie,
    Echt fantastisch wat je allemaal voor elkaar hebt gekregen. Afscheid zal wel weer moeilijk worden. Maar wij houden ook van je. Dus voor straks hartelijk welkom in Nederland. Heb een goede reis !

  • 28 Maart 2014 - 09:41

    Daniel:

    He Hennie,

    Kan maar 1 ding zeggen: Goed bezig! Klinkt heel mooi allemaal. Welkom terug alvast.

    Daniel

  • 28 Maart 2014 - 10:20

    Gaatske:

    Ha Hennie,
    We verwachten je dus snel weer thuis.
    Ja, wat is "thuis" als je zo'n wereldburger bent geworden, he. Ik hoop toch snel eens in die koffer van je te mogen neuzen, houd erg van die leuke dingen, die er door jullie gemaakt zijn, dus wat mij bretreft is die koffer zo leeg, ha, ha...........
    Liefs en veel plezier bij de laatste loodjes nog.

    Gaatske en Huib

  • 28 Maart 2014 - 10:33

    :

    Super wat jullie allemaal weer voor elkaar hebben gekregen!
    Alvast een goed reis terug!

    Hartelijke groet, Marleen

  • 28 Maart 2014 - 10:43

    Christiana:

    Op de eerste plaats WELKOM IN JE ANDERE THUIS. Geweldig wat daar allemaal is gebeurd. En de humor is dat je ook ons daarvoor bedankt, dat noem ik bescheidenheid. Want als er geld over is lijkt me een standbeeld voor jou wel een optie. Ik weet niet of je al zondag naar de gemeente komt. Maar ik ben gastvrouw en sluit je minstens twee minuten in mijn armen. liefs.

  • 28 Maart 2014 - 14:48

    Jannetta:

    Wat fijn om te lezen hoeveel je al gedaan heeft in een land waar niets vanzelfsprekend is. Ik heb ook veel van de foto's genoten. Die blije toetsjes die zoveel zeggen. Heerlijk dat je dit voor deze mensen kunt doen meid.
    Ben zeer benieuwd naar je laatste verhaal en zie je snel weer bij je"thuis in Nederland" heel veel plezier en sterkte bij het afscheid!!Goede reis toegewenst. Liefs Jannetta en Arie

  • 28 Maart 2014 - 16:54

    Tineke Koens:

    Wat een mooie verhalen en foto's. En op deze manier komt alles zo dichtbij. Van mij mag je trots terugkijken op je verblijf in Kenia. Geniet nog even en goede reis terug.

  • 29 Maart 2014 - 12:03

    Duurt:

    Welcome home!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Hennie

vrijwilligster

Actief sinds 25 Sept. 2009
Verslag gelezen: 831
Totaal aantal bezoekers 312414

Voorgaande reizen:

10 Januari 2024 - 04 April 2024

'n Feestelijke 15e keer!

02 Februari 2023 - 18 Maart 2023

Boven verwachting....

29 Oktober 2019 - 04 April 2020

Vol verwachting....

23 Oktober 2018 - 06 April 2019

Mens en medemens

26 Oktober 2017 - 06 April 2018

Blij te kunnen gaan....

21 Oktober 2016 - 01 April 2017

Feest in Afrika

24 Oktober 2014 - 02 April 2015

Dankbaar Afrika!

16 Januari 2014 - 01 April 2014

vervolg van

16 Januari 2014 - 01 April 2014

Opnieuw vervolg önder de regenboog

Landen bezocht: