...een druk maar gezellig weekje! - Reisverslag uit Kledjo, Ghana van Hennie Berends - WaarBenJij.nu ...een druk maar gezellig weekje! - Reisverslag uit Kledjo, Ghana van Hennie Berends - WaarBenJij.nu

...een druk maar gezellig weekje!

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

28 November 2014 | Ghana, Kledjo

Pearl kwam nog met de vraag of ik wat schooluniformen wil maken, de stof heeft ze al. Als ik ergens geen zin in heb dan is het dat wel. Ik bedank ervoor. Ik heb mijn handen vol aan de kerstkleding voor de meisjes en ligt er nog een stapel stofjes te wachten om shirts voor wat jongetjes te maken. Tel daarbij de verstel werkzaamheden en nog twee a drie kimono’s, nou daar heb ik mijn handen vol aan. Daar komt nog bij dat de kerstvakantie dit jaar al vroeg begint. Dan wil ik niet zoveel met naaiwerk bezig zijn, maar meer aandacht kunnen geven aan de kinderen. Bovendien heb ik voor mijzelf nog een weekje vrij gepland om naar de kust te gaan. Als ik een half jaar de tijd had zou het geen probleem zijn. ‘k Stel voor dat Etornam, de dochter van Lucie, het misschien wel wil doen. Net als vorig jaar heb ik haar ook nu weer ingeschakeld bij het maken van de kerstkleding voor de oudste meisjes.

Opgewonden komen de meisjes woensdag naar schooltijd binnenvallen. We gaan een fotosessie doen met de kleine meisjes. Voor vijf is deze week iets nieuws gemaakt, de anderen waar ik vorig jaar voor heb zitten naaien hebben nu iets wat ik in Nederland al kocht. Allemaal in het nieuw In optocht naar de bamboe. Een vrolijke stoet. Akos showt tegelijk de nieuwe kimono voor Jannie v/d B.

Een groep kinderen moet voor handenarbeid een matje vlechten van papier. Er zijn testen deze week en iedereen wil een goed cijfer. Ze komen bij mij voor scharen en plaksel. ‘k Help een handje tot half tien, dan vind ik het welletjes. ’s Morgens moet de laatste hand er nog aan gelegd worden en om half zeven ben ik al weer op de jongensslaapzaal . Trots op het resultaat moet er uiteraard een foto van gemaakt.

Wanneer ik buiten kom scharrelt er een klein hondje rond. “ Wat doet die hier?” vraag ik verbaasd. “Die kregen we van David, de man van Bless (de kookhulp)”. “Heeft hij al een naam?” “Ja, we noemen hem Tosca”. Corrie hoe vind je dit? Is het niet prachtig? De volgende keer hoef je geen heimwee te hebben naar je hondje. Hier is Tosca de tweede voor je.

De elektriciteit is dit jaar een groot probleem, om de haverklap zitten we zonder stroom. Zo ook deze avond. Een achttal kinderen komen mij in het duister gezelschap houden. Knus zitten we op de veranda bij elkaar. Ze leren mij een liedje en om beurten vertellen we verhalen. Tussen de stories door doen ze zing,klap en springspelletjes. Gezelligheid kent geen tijd. Francisca is op mijn schoot in slaap gevallen. Rond acht uur verdwijnen ze tevreden naar de slaapzalen om de slaap die ze gisteren tekort kwamen in te halen. Mijn tekort heb ik vanmiddag tijdens de siësta al ingehaald , dat wordt lekker lang lezen vanavond!

  • 29 November 2014 - 20:32

    Gaatske:

    Hennie, je bent er maar druk mee! 'K heb net Corrie even gebeld. Fijn om over jullie te horen. Knuf van mij!

  • 30 November 2014 - 21:42

    Christiana:

    Als ik die prachtige mwnsen zie, dan denk ik, en God zag dat het goed was, ik denk er achter aan en ik vind het geweldig.

  • 01 December 2014 - 11:58

    Menno:

    Prachtig, ik zou bijna ernaar verlangen één van die kinderen daar te zijn. Je bent voor hen een heerlijk warm blank moedertje!
    Warme hug

  • 01 December 2014 - 12:06

    Jo Van Heerde :

    Hallo Hennie even een berichtje van de buren alles is hier goed en rustig ..de foto's spreken voor zich he prachtig wat een dankbaar werk doe je toch .groetjes van ons

  • 02 December 2014 - 15:52

    Jo Van Heerde:

    Hi hennie met de theraphie gaat het goed als je terug bent hoop ik weer normal en zonder pijn te kunnen lopen . en we zien dat jij het ook naar je zin hebt ..en geniet heel veell groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Kledjo

Hennie

vrijwilligster

Actief sinds 25 Sept. 2009
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 313444

Voorgaande reizen:

10 Januari 2024 - 04 April 2024

'n Feestelijke 15e keer!

02 Februari 2023 - 18 Maart 2023

Boven verwachting....

29 Oktober 2019 - 04 April 2020

Vol verwachting....

23 Oktober 2018 - 06 April 2019

Mens en medemens

26 Oktober 2017 - 06 April 2018

Blij te kunnen gaan....

21 Oktober 2016 - 01 April 2017

Feest in Afrika

24 Oktober 2014 - 02 April 2015

Dankbaar Afrika!

16 Januari 2014 - 01 April 2014

vervolg van

16 Januari 2014 - 01 April 2014

Opnieuw vervolg önder de regenboog

Landen bezocht: