“Good news today!” - Reisverslag uit Hohoe, Ghana van Hennie Berends - WaarBenJij.nu “Good news today!” - Reisverslag uit Hohoe, Ghana van Hennie Berends - WaarBenJij.nu

“Good news today!”

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

20 Februari 2016 | Ghana, Hohoe


Geheel volgens traditie wordt zaterdagavond in de kerkdienst de bijbel naar voren gedragen onder het gezang van “Good news today!” Het is een dienst voor de zeshonderd jongens en meisjes van de internaten die grenzen aan het revalidatie centrum. De Vocational Class gaat hier ook naar toe en iedere zaterdag ben ik van de partij. En de jeugd vindt het prachtig dat ik met hen mee ga.

Good news krijg ik ook van de bank, of ik langs wil komen. Gehuld in een omslagdoek tegen de stof stap ik op de piki piki. “Heeft u uw paspoort?” vraagt de jonge vrouw die mij helpt, “U kunt uw geld terug krijgen als u hier een rekening opent en daar hebben we uw paspoort voor nodig”. Hadden ze dat nu gelijk gezegd! Terug en opnieuw met paspoort op naar de bank. Anderhalf uur later heb ik een heuse rekening bij de Kenyan Commercial Bank, nog even en ik kan me hier vestigen. Het geld zit na aftrek van de kosten haha… veilig opgeborgen in mijn tas.

‘Good news’ ook voor Rose! Amper een paar uur na het lanceren van mijn verzoek kon ik haar het ‘goede nieuws’ vertellen “Je kunt gaan Rose!” Met een brok in haar keel en een hug bedankt ze mij en dat schuif ik op haar verzoek weer door naar iedereen die meeleeft. Overweldigend! Vandaag gaat ze naar het ziekenhuis en maandag zal ze worden geholpen. We hopen en bidden samen met haar voor wijsheid van de chirurg en een voorspoedig herstel.
De volgende morgen wordt bij de ochtendwijding wel heel toepasselijk 1 Joh. 3 voorgelezen. “We moeten niet liefhebben met het woord, maar waarachtig , met daden.”

‘Good news’ is dan ook dat het bedrag wat uiteindelijk binnenkwam alle verwachtingen overtrof. ‘k Heb nu het volgende plan bedacht. Met jullie goedvinden zet ik het overtollige apart bij Bondo Kids in een potje ‘noodsituaties’ . Of dat dit jaar, volgend jaar of over twee, drie jaar zal zijn, dat is uiteraard niet te voorspellen, maar wanneer ik het voor iets speciaals kan gebruiken zal ik dat zeker melden. Een goed idee?

Voor een aantal kinderen van de pre-vocational op St. Martin is er ook “goods news”. Willis een van de drie leraren van deze klas vroeg of ik de besten uit deze klas ook wegwijs wil maken met de computer. Naast het haken op maandag, ben ik donderdag of vrijdag nu ook op de school om eenvoudige computerlessen te geven aan deze groep.
De vier de door Willis werden uitgezocht hebben enorm genoten van hun eerste les en ze zien (net als ik) nu al uit naar het vervolg volgende week.

Tot mijn verrassing ontdek ik een kalender op het kantoor van een Keniase organisatie met o.a. foto’s van het centrum. Het klasje van Margareth, de computerklas en de hairsalon. De laatste twee tot stand gebracht dmv donaties die ik in het verleden van jullie kreeg. Goed nieuws dat er op deze manier aandacht wordt gegeven en waardering is voor wat er hier gebeurt.

Nog meer goed nieuws! Eindelijk is er een begin gemaakt met het waterproject, volgende week een uitgebreid verslag hierover.
“Good News Today” om dankbaar voor te zijn!

  • 21 Februari 2016 - 13:06

    Corrie:

    Ha Hennie, goeie actie voor Rose en we hopen en bidden voor een voorspoedig herstel. De rest van het geld is bij jou in goede handen. Wiemweetmwat er nog komt!

  • 23 Februari 2016 - 10:28

    Elly Aling:

    Dag Hennie,

    Fantastisch dat op een zo korte termijn de centjes binnen zijn voor de operatie en wensen alle goeds toe.
    Toch altijd een wel heel spannende organisatie zo'n een operatie. Maar de organisatie is wel in zeer goede handen bij je.
    Inmiddels is de operatie van Rose achter de rug. Fijn dat alles zo snel geregeld kon worden.
    Alle goeds voor jou ook die zo intensief en met liefde kan begeleiden.
    Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Hohoe

Hennie

vrijwilligster

Actief sinds 25 Sept. 2009
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 314000

Voorgaande reizen:

10 Januari 2024 - 04 April 2024

'n Feestelijke 15e keer!

02 Februari 2023 - 18 Maart 2023

Boven verwachting....

29 Oktober 2019 - 04 April 2020

Vol verwachting....

23 Oktober 2018 - 06 April 2019

Mens en medemens

26 Oktober 2017 - 06 April 2018

Blij te kunnen gaan....

21 Oktober 2016 - 01 April 2017

Feest in Afrika

24 Oktober 2014 - 02 April 2015

Dankbaar Afrika!

16 Januari 2014 - 01 April 2014

vervolg van

16 Januari 2014 - 01 April 2014

Opnieuw vervolg önder de regenboog

Landen bezocht: