Wat een FEEST! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Hennie Berends - WaarBenJij.nu Wat een FEEST! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Hennie Berends - WaarBenJij.nu

Wat een FEEST!

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

26 Maart 2018 | Kenia, Kisumu


Lieve mensen, daar ben ik alweer. Er gebeurt zoveel hier wat ik op wil schrijven en om te voorkomen dat jullie ellenlange verhalen krijgen stuur ik liever een verhaaltje extra, vandaar!

De finale van de UNO competitie wordt traditiegetrouw gespeeld op mijn afscheidsavond. Het lijkt wel een dartwedstrijd in Engeland. Heeft iemand van de meisjes UNO dan dansen en gillen alle meiden UNO UNO!! Heeft één van de jongens UNO, dan brullen de jongens UNO!! Een prachtig spektakel, wat ons nog lang zal heugen! De Uno overwinning ging verrassend naar het meisjes team 'We Will Win!' Prachtig!!! De jongens balen geweldig! Op papier waren zij favoriete. Het feest is compleet met cakejes, een soda en iedereen een zakje chips. Maar het allermooiste was dat Judy als beste speelster van de meisjes erbij kon zijn. De chemo van donderdag heeft er minder ingehakt dan de vorige, toen lag ze de eerste week echt ziek op bed, deze keer lijkt het weinig negatieve invloed te hebben, heel vreemd. Wel voelt ze zich moe en dat is niet verwonderlijk, maar wat geniet ze van deze avond! 'k Had haar voorgesteld dat ze aan zou geven wanneer het genoeg was, dan zouden we haar naar de ziekenzaal brengen. Het feest ging door tot elf uur en... ? ze bleef tot het eind! Rond tienen komt sister Ludovena kijken, ook zij geniet even mee en we mogen nog wel even doorgaan! Bij het laatste muzieknummer uit Edwin's laptop staat iedereen nog onvermoeibaar te dansen. Wat een heerlijk feest!

De volgende morgen is er een openluchtdienst vanwege Palmpasen. Voor de dienst ben ik met een sinaasappel en wat koekjes op zoek naar Judy. De dame zit pontificaal met oorbellen in op haar eigen slaapzaal. Ze gaat mee naar de kerk! “Judy je verbaast me, gisteravond 11 uur en nu naar de kerk?” Ze kijkt me stralend aan “Yes, God is great!” Houd dan je ogen maar eens droog!
Met Palmpasen komt iedereen naar de kerk met een palmtak waar enthousiast mee wordt gezwaaid. Heel bijzonder om als enige blanke dit feest mee te maken! We zitten 1ste rang en ook Judy zit vrolijk met haar palmtak te zwaaien. Als de vraag bij mij opkomt; 'zal ze er volgend jaar ook bij zijn?' Krijg ik opnieuw een brok in m'n keel. Niet aan denken nu, genieten van het moment NU net als Judy! 's Middags staan alle feestfoto's op mijn laptopje en genieten we op de slaapzaal nog wat na.

Daarna met lolly's en soda's naar de kleintjes, een hele traktatie al kunnen verschillende kinderen niet echt drinken, een paar mondjes vol is al heel wat! Vanmiddag was het feest in het klasje van de kleintjes (zie foto's). In de loop van de week zullen de meeste kinderen opgehaald worden voor de april vakantie. Dan zal het stil zijn hier en zal ik genoeg tijd hebben om te pakken en mijn huisje schoon te maken. Ook zou ik nog graag een oud leerling in Kendu Bay op willen zoeken waar ik altijd een goed contact mee had. Hopelijk lukt dat ook nog, 't zou erg leuk zijn!

Volgende week donderdag vertrek ik hier en zal 'k bij een voorspoedige reis in de loop van de vrijdagavond thuis komen. Het gaat nu erg hard. Morgen kunnen we in Kisumu terecht voor de ct-scan van Judy en als het goed is krijgen we ook de uitslag. Best spannend! Achter in de week zal ik de uitslag melden en kan ik hopelijk laten zien wat er alzo tot stand is gekomen van de giften. Op dit moment wordt er nog hard gewerkt!

  • 26 Maart 2018 - 17:12

    Gaatske:

    Alvast goeie reis en plezier bij het afronden. Welk in het Hollands voorjaar...

  • 27 Maart 2018 - 10:22

    Ab En Nellie Timmerman:

    Wat een feest mooi om te zien hoe ze genieten.
    Goeie thuisreis en tot gauw. groetjes

  • 27 Maart 2018 - 11:38

    Christianay:

    Wat heerlijk dat Judy zo mee kon doen, bijna zorgeloos, wat fijn. Fijn Henny dat alle herinneringen, in je hoofd, hart en op papier zijn. Zij hebben genoten en jij ook. En ook hier begint alles alweer in bloei te komen, en zitten de vogels met snavels vol nestmateriaal.
    Voor straks; goede reis. Je zult me de eerste weken nog niet op de stoep zien staan, ik ben er even tussenuit voor een operatie. Maar daarna kom ik weer. Liefs Christiana

  • 27 Maart 2018 - 20:29

    Marleen Koens:

    Wat een feestelijke foto's! Genieten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hennie

vrijwilligster

Actief sinds 25 Sept. 2009
Verslag gelezen: 755
Totaal aantal bezoekers 312606

Voorgaande reizen:

10 Januari 2024 - 04 April 2024

'n Feestelijke 15e keer!

02 Februari 2023 - 18 Maart 2023

Boven verwachting....

29 Oktober 2019 - 04 April 2020

Vol verwachting....

23 Oktober 2018 - 06 April 2019

Mens en medemens

26 Oktober 2017 - 06 April 2018

Blij te kunnen gaan....

21 Oktober 2016 - 01 April 2017

Feest in Afrika

24 Oktober 2014 - 02 April 2015

Dankbaar Afrika!

16 Januari 2014 - 01 April 2014

vervolg van

16 Januari 2014 - 01 April 2014

Opnieuw vervolg önder de regenboog

Landen bezocht: