Deel, wees, ontvang Licht! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Hennie Berends - WaarBenJij.nu Deel, wees, ontvang Licht! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Hennie Berends - WaarBenJij.nu

Deel, wees, ontvang Licht!

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

19 Januari 2023 | Kenia, Kisumu

Deel, Wees, Ontvang LICHT.

Lieve mensen,

Anderhalf jaar geleden schreef ik “Mijn huis schoon, nu mijn lijf nog!” Wat een cadeau dat ik het nu om kan draaien “Mijn lijf schoon, nu mijn huis nog!” De komende twee weken zullen in het teken staan van mijn vertrek naar Kenia. In december kreeg ik goede uitslagen en heb mijzelf een ticket Kenia cadeau gedaan. Vorige week kreeg ik het visum en op 2 februari hoop ik voor 6 weken te gaan. Nu zonder Corrie maar 'k ben aardig sterker geworden en durf het wel aan in mijn uppie. Met kerst kreeg ik een kaart van haar met “Wijsheid uit Afrika”;

Veel kleine mensen

die op veel kleine plaatsen

veel kleine dingen doen

kunnen het gezicht

van de wereld veranderen!

Nee, grootse dingen doe en kan ik niet, maar op dat kleine plekje in het Nyabondo Revalidatie Centrum is weinig nodig om het gezicht van een kind (de wereld) op te laten bloeien.

Het zijn de kleine dingen die het doen! Dat is het mooie van het werken daar! De trotse en blijde blik van de meisjes of jongens die soms met héél veel moeite iets leuks hebben gemaakt. Onvergetelijk!

Een paar vrienden hebben laatst een tafelblad beschilderd met een tekst die mij trof;

Deel, Wees, Ontvang LICHT.

Een stukje van mijn leven Delen, er Zijn en ondanks alle verschillen verbondenheid ervaren, Geven en Ontvangen. Het werkt iets moois uit naar twee kanten!

Omdat ik nu weer voor een langere periode er heen ga, doe ik, met enige schroom, toch maar weer een oproep voor een kleine bijdrage zodat we iets extra's kunnen doen voor de kinderen die daar worden opgevangen en/of een opleiding doen. Ook is het altijd fijn om het centrum op één of andere manier te kunnen steunen. Kleine beetjes maken één grote, daarbij zal het voor de volle 100% ter plekke goed worden besteed. Doe je (weer) mee? Je kunt een bijdrage storten op onderstaande rekeningen.

NL92 RABO 0397 3708 30 tnv Bondo Kids te Zwolle (aftrekbaar) Wel svp mijn naam vermelden!

of

NL37 SNSB 0909 9721 09 tnv H. Berends-Kok, IJsselmuiden

De komende tijd tot mijn vertrek zal ik grote groepen mensen enigszins mijden. Heel ongezellig maar ja… vanwege de huidige griepgolf die hier en daar toch best heftig is, ben ik erg voorzichtig. Dat zal betekenen dat ik velen van jullie niet meer zie en spreek. Mijn excuses daarvoor! Eind maart, begin april hoop ik alles weer in te halen. 'k Zal jullie in ieder geval weer regelmatig op de hoogte houden met verslagen en foto's via dit blog.

Voor nu een warme groet en tot horens, liefs Hennie


  • 19 Januari 2023 - 17:19

    Anita:

    Succes en God's zegen gewenst met de voorbereiding alvast!!


  • 19 Januari 2023 - 19:45

    Christiana :

    Heerlijk Hennie dat je qeer gaat. Geniet ervan en wees jezelf "LICHT".

    Ik verlang nu alweer naar al die prachtige verhalen


  • 19 Januari 2023 - 20:18

    Zwartkop:

    Geniet van het schone lichaam. Het licht dat je mag ontvangen en zijn. Liefs Zwartkop


  • 20 Januari 2023 - 09:54

    Ab En Nellie:

    Hoi Hennie wat fijn dat het weer kan en dat je het durft. Geniet van de kinderen en wees zuinig op je zelf. Liefs van ons


  • 20 Januari 2023 - 13:36

    Bea:

    Wat fijn dat je weer goed voelt en dat je het weer aandurft heel veel succes daar gr


  • 20 Januari 2023 - 14:05

    Gaatske De Graaf:

    Bijzonder. Had je dat gedacht een jaar geleden?

    Hele goede reis en tot later. Neem 1000 knuffels mee voor al je kinderen daar.

    Liefs, Gaatske


  • 21 Januari 2023 - 19:54

    Marleen Koens :

    Wat een mooi bericht.

    Goede reis gewenst!

    Groeten uit Arnhem.


  • 26 Januari 2023 - 11:28

    Klazien Wierbos:

    Hennie, alle goeds gewenst en heel veel plezier in Kenia. Ik heb grote bewondering voor je moed en positieve instelling. Het zijn de kleine dingen........ nou ja, wat jij doet vind ik groots.

    Geniet van je tijd in Kenia, en lieve groet van Klazien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Hennie

vrijwilligster

Actief sinds 25 Sept. 2009
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 313276

Voorgaande reizen:

10 Januari 2024 - 04 April 2024

'n Feestelijke 15e keer!

02 Februari 2023 - 18 Maart 2023

Boven verwachting....

29 Oktober 2019 - 04 April 2020

Vol verwachting....

23 Oktober 2018 - 06 April 2019

Mens en medemens

26 Oktober 2017 - 06 April 2018

Blij te kunnen gaan....

21 Oktober 2016 - 01 April 2017

Feest in Afrika

24 Oktober 2014 - 02 April 2015

Dankbaar Afrika!

16 Januari 2014 - 01 April 2014

vervolg van

16 Januari 2014 - 01 April 2014

Opnieuw vervolg önder de regenboog

Landen bezocht: