Gekleurde dagen.... - Reisverslag uit IJsselmuiden, Nederland van Hennie Berends - WaarBenJij.nu Gekleurde dagen.... - Reisverslag uit IJsselmuiden, Nederland van Hennie Berends - WaarBenJij.nu

Gekleurde dagen....

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

21 September 2021 | Nederland, IJsselmuiden

'k Ben nog heel ver weg als naast mijn bed de telefoon gaat, oeps gisteren blijkbaar vergeten het geluid uit te zetten. Bijna half negen, het is de huisarts. Hij had de brief over mijn bezoekje zondag aan het ziekenhuis ontvangen en wil graag weten hoe het nu gaat. Wat attent! De koorts is weg maar er is nog wel steeds verhoging. “Tja...” zegt hij “soms weten we niet waarom een lichaam zo heftig reageert!” Voordat ik aan de chemo begon, belde hij ook met de mededeling dat ik altijd kon bellen en...? Mocht ik een slaappilletje willen dan kon dat altijd, 'k moest daar hartelijk om lachen. 'k Ben gelukkig een enorm goede slaper, al zit er weleens een mindere nacht tussen maar over mijn slaap heb ik niets te klagen. Toch mooi zo'n meelevende huisarts!

Wat mijn 'goede' week moest zijn waarin ik weer iets zou kunnen ondernemen, wordt helaas een week zonder wind in de zeilen, rustig aan en thuiszitten zonder dagelijkse wandelingetjes. Braaf slik in de twee antibiotica kuren zonder dat ik het idee heb dat ze helpen. De verhoging houdt dag in dag uit aan en 'k nestel me maar weer op bank met een boek, ook lekker!
Op zondagmorgen slik ik de laatste twee pillen en rara… de verhoging zakt en maandagmorgen zit ik bijna op mijn normale niveau. Je zou bijna denken dat die pillen de veroorzakers zijn.

Vanuit de taxi die mij maandagmorgen haalde voor bloedafnames, zie ik dat er al best veel mensen aan de wandel zijn. Het zonnetje heeft menigeen naar buiten gelokt en stilletjes hoop ik dat binnenkort ook weer te gaan doen. Nu eerst kijken of de bloedwaardes voldoende hersteld zijn zodat ik woensdag de chemo kan krijgen.
Een paar uurtjes later weet ik de uitslag. Alles heeft zich na het zondagse bezoekje prima hersteld en 'k kan me opmaken voor de 4e en hoogstwaarschijnlijk de laatste kuur. Op 1 oktober een MRI-scan en als alles meezit een paar weken later de operatie. Nu de komende drie weken nog goed door zien te komen zonder koorts en antibiotica.

Vanmiddag kreeg ik wat gedichten toegestuurd. Een ervan kende ik en trof mij opnieuw. Vorig jaar heb ik hem nog gebruikt bij een dia presentatie over het vrijwilligerswerk in Afrika.

Dat wat wij hebben (werk, bezit, ziekte) ons niet gijzelt,
dat wij van elke dwang (dogma) bevrijd
naar onbekende plaatsen (gedachten) reizen.
Dat gij ons onderkomen zijt. (tussen de haakjes is eigen invulling.)

Mooi om zo'n 'vrij' onderkomen te hebben!

Inmiddels zijn de eerste voorzichtige wandelingetjes weer gemaakt en 'k hoop van harte hier de komende dagen mee door te gaan. Afgelopen week zijn alle kaarten maar eens op de deur gehangen, tezamen met de grote bos kleurige bloemen, die ik kreeg omdat ik volgende week de familie reünie moet missen, een kleurig geheel die mijn dagen op een aangename manier kleuren. Voor alle veelkleurige attenties, DANK! 't Doet goed!
Voor nu een warme groet en over twee weekjes laat ik jullie weten wat en wanneer er verder iets gaat gebeuren, liefs Hennie

  • 21 September 2021 - 22:03

    Annelies:

    Lief mooi dapper mens ben je toch, Knuff

  • 21 September 2021 - 22:19

    Klazien Wierbos:

    Hennie, veel sterkte met deze 4e keer morgen en hopelijk blijven de naweeën deze keer binnen de perken. Ik ben onder de indruk van je moed.
    Hartelijke groet van Klazien.

  • 21 September 2021 - 22:21

    Christiana Van De Velde:

    Het zou fijn zijn als dit de laatste chemo wordt. Maar knap hoe je dag na dag de zonnestraaltjes weet op te vangen. Liefs

  • 21 September 2021 - 22:37

    Annette:

    Je bent toch weer heel verrassend! En fijn dat je weer verder kan morgen! Sterkte!
    En een mooi gedicht zeg!!

  • 22 September 2021 - 07:28

    Zwaan Bos:

    Het gedicht -met jouw invulling- zegt alles!
    Erg mooi!
    Fijn je gedachten te delen, tot ziens!

  • 22 September 2021 - 11:29

    Atty :

    Wat een geweldig dapper en positief mens ben je toch!
    Mooi, die eigen invulling bij het gedicht. Ik ga hem bewaren.
    Veel sterkte bij de chemo! Ik hoop met jou dat het de laatste is!

  • 22 September 2021 - 16:10

    Gaatske:

    Ook op vakantie in Limburg aan je gedacht. Veel is het niet, maar toch geeft het weten dat mensen er zijn en op afstand met je meeleven een stukje kracht, hoe klein ook. Je lijf zal het echt nu moeten doen, he. Zwaar, maar goed dat je er positief tegenaan gaat.
    Liefs, knuf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, IJsselmuiden

Vol verwachting....

Geven maakt rijk!

Recente Reisverslagen:

01 Juni 2022

Gezelligheid alom

25 Mei 2022

Veel in korte tijd...

20 Mei 2022

Foto's

19 Mei 2022

Verrassingen

15 Mei 2022

Heel bijzonder!
Hennie

vrijwilligster

Actief sinds 25 Sept. 2009
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 313194

Voorgaande reizen:

10 Januari 2024 - 04 April 2024

'n Feestelijke 15e keer!

02 Februari 2023 - 18 Maart 2023

Boven verwachting....

29 Oktober 2019 - 04 April 2020

Vol verwachting....

23 Oktober 2018 - 06 April 2019

Mens en medemens

26 Oktober 2017 - 06 April 2018

Blij te kunnen gaan....

21 Oktober 2016 - 01 April 2017

Feest in Afrika

24 Oktober 2014 - 02 April 2015

Dankbaar Afrika!

16 Januari 2014 - 01 April 2014

vervolg van

16 Januari 2014 - 01 April 2014

Opnieuw vervolg önder de regenboog

Landen bezocht: