Voor de 15e en…. LAATSTE X! - Reisverslag uit IJsselmuiden, Nederland van Hennie Berends - WaarBenJij.nu Voor de 15e en…. LAATSTE X! - Reisverslag uit IJsselmuiden, Nederland van Hennie Berends - WaarBenJij.nu

Voor de 15e en…. LAATSTE X!

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

13 December 2023 | Nederland, IJsselmuiden

Voor de 15e en…. LAATSTE X

Lieve mensen,

Dank voor jullie goede wensen op welke manier ook, heel fijn te weten dat er zoveel mensen achter me staan en steunen. 't Is iedere keer weer een hele onderneming!

Over 4 weekjes hopen Karin en ik te zijn gearriveerd in Nairobi. Nog een beetje onzeker, want gisteren las ik dat Kenyan Airways de komende tijd vluchten gaat schrappen. De afgelopen weken zijn voorbij gevlogen en met de laatste vier zal het ongetwijfeld net zo gaan. Vrijdag de laatste hobbel, het aanvragen van het visum. De tickets en malaria pillen liggen inmiddels klaar. We zien er erg naar uit om dit samen te ondernemen.

En tja…. met pijn in mijn hart heb ik onlangs besloten dat dit echt de laatste keer zal worden. Een lastige beslissing, maar nu de kogel door de kerk is, voelt het goed. Ooit zei mijn vader op hoge leeftijd toen dingen niet meer zo gemakkelijk gingen;

“Een mens moet een keer tevreden zijn!“ Het liefste zou ik nog 10 jaar door willen gaan maar één keer moet de laatste zijn.

Met een tevreden hart kijk ik terug naar de mooie jaren in Kenia maar ook in Ghana. De vrolijke en opgeruimde levenshouding van de mensen zal ik altijd als een kostbaar bezit met heimwee in mij meedragen.

Ieder jaar nam ik iets mee voor de dames die op het centrum werken. Deze laatste keer leek het me leuk om voor iedereen iets persoonlijks te maken, 23 eigengemaakt telefoontasjes zitten al in de koffer. De knopen moeten nog, maar dat kan daar wel.

Nu even rust wat het naaiwerk betreft, mijn artrose aan de duim speelt op. Het nieuwe zomerjurkje was net wat teveel haha…

Nu dan echt voor de laatste keer; Willen jullie nog één keertje meehelpen om er een mooi afscheidsfeestje van te maken?

De wisselkoers is erg gunstig op dit moment, dat houdt in dat we met weinig veel kunnen doen.

Ter plekke zal ik met Zr. Ludovena overleggen hoe de (kerst) giften het beste besteed kunnen worden. Het jaarlijkse steuntje in de rug die we hen al die jaren konden bieden, zal erg gemist worden in de toekomst, maar het is niet anders.

Op het centrum en de school hebben veel dingen een Nederlands tintje;

computers, bedden, matrassen, dekens, lakens, ziekenhuis kastjes, waterpomp en watertanks. Ach teveel om op te noemen, maar wat misschien nog belangrijker was, EEN WARM HART!

Mogen we nog één keertje op uw steuntje rekenen?

NL92 RABO 0397 3708 30 tnv Bondo Kids te Zwolle (aftrekbaar) Wel svp mijn naam vermelden!

of

NL37 SNSB 0909 9721 09 tnv H. Berends-Kok, IJsselmuiden

Alvast gezellige feestdagen gewenst,

warme groet Hennie


  • 13 December 2023 - 20:14

    Rianne:

    Een hele goede voorbereiding Hennie!

    Fijn om je bij jouw laatste Kenia-reis weer te volgen.

    Groetjes Rianne


  • 13 December 2023 - 22:30

    Adry :

    Bijzonder om je ‘weloverwogen ‘ beslissing te lezen! Met daarbij ook alvast een kleine terugblik over al die bijzondere jaren!

    Heel fijn dat je dochter op deze reis met je mee gaat en kan ‘zien’ waar je al die jaren gewerkt hebt.

    Wens je nog goede ‘thuis-weken’ en volg je daarna weer graag.

    Een prachtige tijd gewenst en een fijn weerzien met je dierbare vrienden, Adry


  • 14 December 2023 - 13:14

    Zwartkop:

    Fijn dat jullie samengaan. Je zult iedereen vreselijk gaan missen lijkt me zo. Je woonde er toch een paar maand per jaar.


  • 15 December 2023 - 20:07

    Loes Borrel:

    Toch weer een onderneming, maar samen met je dochter is toch ook speciaal . Ik wens je gods zegen in alles wat je doet Hennie.

    Liefs Loes.


  • 27 December 2023 - 19:19

    Willem Nijeboer:

    Veel plezier en sterkte!


  • 27 December 2023 - 20:09

    Ingrid:

    Hoi Hennie,

    Ik heb me zonet ingeschreven voor je reisverslagen. Ik reis in gedachten met je mee deze laatste keer. Zegen op je werk daar[e-1f64f]. Liever groet, Ingrid[e-1f340]


  • 27 December 2023 - 21:15

    Eline :

    Wat fijn, dat je dochter meegaat op jouw laatste reis naar Kenia.

    Ik wens jullie een mooie tijd en volg je weer graag!

    warme groet,

    Eline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hennie

vrijwilligster

Actief sinds 25 Sept. 2009
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 314000

Voorgaande reizen:

10 Januari 2024 - 04 April 2024

'n Feestelijke 15e keer!

02 Februari 2023 - 18 Maart 2023

Boven verwachting....

29 Oktober 2019 - 04 April 2020

Vol verwachting....

23 Oktober 2018 - 06 April 2019

Mens en medemens

26 Oktober 2017 - 06 April 2018

Blij te kunnen gaan....

21 Oktober 2016 - 01 April 2017

Feest in Afrika

24 Oktober 2014 - 02 April 2015

Dankbaar Afrika!

16 Januari 2014 - 01 April 2014

vervolg van

16 Januari 2014 - 01 April 2014

Opnieuw vervolg önder de regenboog

Landen bezocht: