'n Traantje.... - Reisverslag uit IJsselmuiden, Nederland van Hennie Berends - WaarBenJij.nu 'n Traantje.... - Reisverslag uit IJsselmuiden, Nederland van Hennie Berends - WaarBenJij.nu

'n Traantje....

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

05 Januari 2024 | Nederland, IJsselmuiden

Nee, geen traantjes vanwege de laatste keer. Die komen in april. Geen traantjes omdat het leven sinds de kerst wel erg saai en stil was. Dat was mijn eigen keuze. De angst om vlak voor vertrek covid of een andere virusje op te lopen hield mij veel thuis.

Vanwaar dan wel? Dat heeft te maken met het lastigste stukje van alles; het vragen om een gift! Het voelt ook na zoveel jaren nog steeds ongemakkelijk (onnodig, ik weet het) maar toch. Wanneer je dan van alle kanten zoveel mooie en lieve reacties krijgt, tja… dan zitten die traantjes los. Met een brok in de keel overzie ik het bedrag wat bij Bondo Kids én op mijn rekening is binnengekomen. Wat een prachtig afscheidscadeau! Heel heel hartelijk dank allemaal, wat zullen ze er blij mee zijn! In de verslagen vanuit Nyabondo zal ik jullie op de hoogte houden van de bestedingen.

Hoe dichterbij Kenia, hoe meer vragen er in mij opkomen. (Zie foto's) Hoe gaat het de kinderen, mijn leerlingen, het personeel?

Met Quinter? Zij kreeg een paar maanden geleden een baby, de vader?

En Jerian? Op uitnodiging van haar Ned. sponsor was zij in april een aantal weken in Nederland. De paar dagen dat ze bij mij was, heeft ze grotendeels ziek voor m'n kacheltje gelegen. Hoe heeft zij alles achteraf ervaren?

Wordt Dina nog behandelt aan haar open been of is het eindelijk genezen?

Met Thomas en Vincent? Hun moeder Eunice overleed met kerst 2021 en ze worden nu verzorgd door oom Amos.

En Edwin? Draait zijn business goed? Bas en Sem, de twee stagiaires die in maart ook op het centrum waren, kwamen een laptop voor hem brengen. De spullen zijn gepakt, de koelkast schoon, het is bijna zover. Als alles volgens plan verloopt vertrekken we a.s. dinsdagavond en over een weekje weten we het allemaal.

Woensdagmorgen worden we na aankomst in Nairobi eerst opgehaald door James, een oude bekende die safari's verzorgt. Met hem gaan we op zoek naar de Big Five in de Masai Mara. Een lief cadeautje van Karin! Volgende week vrijdag 12 jan. hopen we in Nyabondo te arriveren. Zodra we daar gesetteld zijn zal ik proberen een start te maken met mijn wekelijkse verslagjes foto's. Tot dan, enne….. nogmaals….. heel fijn al die mooie giften. DANK DANK DANK!

Lieve groet, Hennie

NL92 RABO 0397 3708 30 tnv Bondo Kids te Zwolle (aftrekbaar) Wel svp mijn naam vermelden!

of

NL37 SNSB 0909 9721 09 tnv H. Berends-Kok, IJsselmuiden

• 05 Januari 2024 - 16:37

Anita:

Goede reis!!!

En geniet er maar fijn van...

[e-1f64f][e-1f64f][e-1f64f]

• 05 Januari 2024 - 19:20

Ab En Nellie:

Lieve Hennie. Goede reis naar je mooie bestemming. En geniet van alles. Lieve groetjes van ons.

• 06 Januari 2024 - 13:39

Betsy:

Op de valreep nog even een kleine donatie gedaan. Hele goede reis, ongelooflijk veel plezier[e-1f60a] en maak prachtige herinneringen met Karin.

Geniet ervan,

Lieve groet,

Frits en Betsy van den Belt

• 07 Januari 2024 - 14:01

Cora Fijn:

Cora en Theo, een goede reis en verblijf toegewenst. Geniet ervan! We hopen je in april weer in gezondheid te zien.

• 07 Januari 2024 - 19:38

Adry:

Dag lieve Hennie,

Nog twee nachtjes slapen en dan…. op vleugels naar al je mooie bestemmingen.

Extra genieten nu je veel met je dochter zal kunnen delen. Een goede en veilige vlucht wens ik jullie, mooie en intensieve dagen, geniet van het weerzien en hoop je tzt weer gezond en wel hier, thuis, te omarmen! Adry

• 07 Januari 2024 - 20:09

Hannie Schippers:

Dag Hennie en Karin ,een heel goede tijd samen met alle geliefden daar.!