Vijf voor twaalf.... - Reisverslag uit Sondu, Kenia van Hennie Berends - WaarBenJij.nu Vijf voor twaalf.... - Reisverslag uit Sondu, Kenia van Hennie Berends - WaarBenJij.nu

Vijf voor twaalf....

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

18 Maart 2020 | Kenia, Sondu


Het is dinsdagmorgen 9 uur. Al het personeel van het centrum zit in de fysio-ruimte. Twee verpleegkundigen geven een lezing over het corona-virus. 'k Ga er maar even bij zitten, we zouden 9 uur vertrekken maar het wachten is weer eens op Jim. Gisteravond heeft het geplensd en dan weet je dat de weg ontzettend slecht is en het niet ondenkbaar dat we stranden vanwege auto's die niet uit de modder kunnen komen of wijzelf. Half tien is het dan zo ver. Van heel veel had ik al afscheid genomen maar nu iedereen zo bij elkaar zit, steek ik ten afscheid mijn handen de lucht in “For all of you a big hug, stay healthy and I hope te see you in november! God willing!” Tachtig handen zwaaien me vrolijk uit! Toch wel raar zo hals over kop weg!

Op het slechtste deel van de weg rijdt een auto voor ons, hij glibbert meer dan dat hij rijdt, alsof er een dik pak sneeuw ligt, maar dan bruin. Een eng gezicht, wielen die ronddraaien zonder grip, ook de onze voel ik glijden. De piki piki's drivers hebben hun voeten aan de grond en gaan stapvoets de berg op en af. Een bizarre vertoning! Grote opluchting als we de grote weg bereiken “God, thank You!” verzucht zr. Luduvena “Let's thank Jim too!”vul ik aan. Eén van de andere zusters die meerijdt schiet in de lach, ze ziet de humor er wel van in.

Gisteren de hele dag geen stroom, mijn instapkaarten in m'n laptop popelden om uitgedraaid te worden. “We wait for Jim, he will put on the generator” vertelt Ludovena. Dat was lang wachten, uiteindelijk ging ik mijn bed in. Half elf hoor ik een auto en ja hoor de generator en 'k vlieg mijn bed uit, kleren weer aan en met de instapkaarten op een usb-stick vlieg ik naar buiten. Sister heeft Edwin uit z'n bed gebeld, arme Edwin hij was net in slaap, maar sister's wil is wet, er moet geprint worden. Gelukkig gaat dit zonder problemen en dik elf uur is alles klaar. “Sorry Edwin!” “Oh no I am happy for you you have your boardingpasses!” en met een vrolijke armzwaai rijdt hij met z'n karretje de slaapzaal op. Van onschatbare waarde om zo'n vriend hier te hebben!

De meeste kinderen zijn al opgehaald voor een gedwongen lange paasvakantie. Veel groten trots met hun mooie fleurige tasjes om de nek. 'n Mooi gezicht!
Om 3 uur was ik al in Nairobi, de avondvlucht ging niet meer en 'k vul mijn tijd met eten, lezen en dan toch nog maar een verslagje! Vanmorgen een appje van dochter Karin “Mam wat heb jij een mazzel alle andere vluchten van de komende dagen zijn geannuleerd.” 'k Heb dus echt de laatste mogelijkheid om thuis te komen. Hoe het daar zal zijn? Een beetje vreemd waarschijnlijk. 'k Denk dat ik de komende weken voor alle zekerheid in een zelfopgelegde quarantaine ga. Geen opgave hoor, hopelijk is het goed weer zodat ik aan de 2de vernieuwingsfase van mijn tuin kan beginnen.
Altijd een goede remedie om de gebeurtenissen en ervaringen te verwerken en af te sluiten. Het waren deze keer al met al wel heel bewogen maanden, maar ook heel rijk!

Bij de grote meisjes was na het overlijden van Judy een soort 'strijd' gaande. Judy had de touwtjes in de handen en liep het gesmeerd, nu was er af en toe toch wrijving en gemopper onderling. Een aantal meisjes wilden het nu voor het zeggen hebben. Gelukkig ging het de laatste twee weken wat gezelliger en was er toch ook weer plezier onderling.

Lieve mensen, heel hartelijk dank voor jullie meeleven en hopelijk zien en horen we elkaar binnenkort weer. Vijf voor twaalf (hoe symbolisch) kom ik jullie kant weer op. Het schijnt echt de laatste vlucht richting Europa te zijn!
Warme groetjes Hennie

  • 18 Maart 2020 - 18:42

    Marjo:

    Goede reis ,Hennie . En wel thuis !
    Lieve groetjes Henny en Marjo

  • 18 Maart 2020 - 19:35

    Anita Mentink:

    Goede reis Hennie!!

  • 18 Maart 2020 - 19:53

    Nellie:

    Hoi Hennie Ik denk dat je nu in de lucht zit. Welkom thuis na een drukke emotionele periode en beetje rust heb je wel verdiend ook al is het misschien moeten . Liefs van ons

  • 18 Maart 2020 - 19:53

    Klazien Wierbos:

    Hennie,
    raar om daar zo hals-over-kop weg te gaan en hier aankomen is ook anders dan anders. We leven in een surrealistische tijd. Dingen lijken normaal, als je thuis bent, maar zijn het niet.
    Ik hoop je binnenkort weer in goede gezondheid te zien.
    Hartelijke groet, Klazien.

  • 18 Maart 2020 - 21:27

    Christiana:

    Welkom thuis Hennie, en na je quarantaine tijd kunnen we hopelijk elkaar weer gezond groeten, met een afstand van 10 cm. Nu moeten we anderhalve meter in acht nemen.

  • 19 Maart 2020 - 13:48

    Elly Aling:

    Ha Hennie,
    Als het goed is ben je nu reeds op bederlandse bodem. Wat een emotionele en lastige momenten moet je hebben gehad. Hopelijk is alles goed gegaan en ben je nu echt richting huis.
    Lieve groet

  • 22 Maart 2020 - 12:20

    Jannetta:

    Ik heb al je avonturen mee gelezen. Wat ben jij daar tot een zegen en wat beleef jij veel. Fijn dat je daar voor alle kinderen en vrienden kon zijn. Je foto's zijn een geweldige aanvulling op je verhalen. Alles gaat dan veel meer leven. Ik ben heel blij dat je nog naar Nederland kon komen. Dit zie ik zeker als leiding van God. Nu lekker nagenieten Liieve groet van Arie en Jannetta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Sondu

Vol verwachting....

Geven maakt rijk!

Recente Reisverslagen:

01 Juni 2022

Gezelligheid alom

25 Mei 2022

Veel in korte tijd...

20 Mei 2022

Foto's

19 Mei 2022

Verrassingen

15 Mei 2022

Heel bijzonder!
Hennie

vrijwilligster

Actief sinds 25 Sept. 2009
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 312284

Voorgaande reizen:

10 Januari 2024 - 04 April 2024

'n Feestelijke 15e keer!

02 Februari 2023 - 18 Maart 2023

Boven verwachting....

29 Oktober 2019 - 04 April 2020

Vol verwachting....

23 Oktober 2018 - 06 April 2019

Mens en medemens

26 Oktober 2017 - 06 April 2018

Blij te kunnen gaan....

21 Oktober 2016 - 01 April 2017

Feest in Afrika

24 Oktober 2014 - 02 April 2015

Dankbaar Afrika!

16 Januari 2014 - 01 April 2014

vervolg van

16 Januari 2014 - 01 April 2014

Opnieuw vervolg önder de regenboog

Landen bezocht: