In de watten... - Reisverslag uit IJsselmuiden, Nederland van Hennie Berends - WaarBenJij.nu In de watten... - Reisverslag uit IJsselmuiden, Nederland van Hennie Berends - WaarBenJij.nu

In de watten...

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

02 December 2021 | Nederland, IJsselmuiden

Het was even schrikken dinsdagmorgen, een telefoontje van de planning. Gelukkig alleen om mee te delen dat ivm corona mijn operatie niet in het bijgebouw maar in het hoofdgebouw zou plaatsvinden.

Op de operatiekamer viel het de anesthesist op dat ik nogal belangstelling had voor het hele gebeuren. De luxe van alle toeters en bellen, alle voorzieningen bij de hand, wat een verschil met het operatiekamertje van Amref Flying Doctors in Nyabondo.

Nauwelijks een beetje bij op de uitslaapkamer lig ik al te sabbelen op een waterijsje. Heerlijk! Over de gezondheidszorg in Nederland zal je mij niet horen klagen. Natuurlijk zullen er dingen zijn die voor verbetering vatbaar zijn, maar over het algemeen is het prima hier en het personeel doet in alle opzichten hun best om het je zo comfortabel mogelijk te maken.
Wanneer ik een half uur later terug ben op zaal, wordt ik verwend met beschuitjes, bouillon, thee en… een geprinte kaart met goede wensen. Hoe die verstuurt is, is mij een raadsel. 'k Ga daar nog wel navraag naar doen, want de verrassing was erg groot! De zaal deelde ik met nog twee gezellige dames. Een prima rustige nacht volgde en 'vanmorgen stond een verbaasde verpleegster naast mijn bed. Ze had mij op m'n buik liggend zien slapen! Dat ik dat kon! Tja als je geen pijn hebt lukt dat gewoon. Drie keer 2 paracetamol is blijkbaar genoeg.

Zus Annie was dinsdagmiddag mee geweest naar de nucleaire afdeling en miste 's avonds een gehoorapparaat. Omdat ze mij gistermorgen weer naar Zwolle bracht voor de opname toch maar even gevraagd of ze iets hadden gevonden. Nee dus… over een week maar eens bellen was het advies.
Teruglopend naar de auto had ze het slimme idee om langs de betaalautomaten te lopen en de grond af te speuren… laat hij daar nou liggen! Niet te geloven, nog heel en wel! Geweldig fijn voor haar en zo kwam alles op z'n pootjes terecht. Hopelijk ook de uitslag volgende week vrijdag!
Natuurlijk gaat er af en toe van alles door je hoofd van Goed naar Slecht en alles er tussen in. Maar zoals een kankerpatiënte laatst in 'De Verwondering' zei; “Het komt goed, ook als het niet goed komt” Zij is onlangs overleden, het kwam niet goed en toch… het kwam goed! Dat geloof en vertrouwen deel ik met haar en geeft heel veel rust!

Vanmorgen heeft Karin mij opgehaald en heeft hier vanuit huis gewerkt vandaag, boodschappen gedaan en heerlijk gekookt. Zowel in het ziekenhuis als hier werd en wordt ik in de watten gelegd en 'k laat het mij heerlijk aanleunen! Dankbaar voor hoe alles tot op heden is gegaan!
Dankbaar ook voor alle blijk van meeleven en alle bemoedigingen, steuntjes die goed doen! DANK iedereen!

Eind volgende week zal ik vast meer weten, 'k houd jullie op de hoogte, voor nu alvast een fijn en goed weekend, liefs Hennie

  • 02 December 2021 - 20:21

    Annette:

    Wat ben je toch een topvrouw! Zo mooi als je het opschrijft! Fijn dat het achter de rug is en dat je er zo rustig over kan zijn! Geniet van het verwennen!
    Van mij kun je helaas niet veel verwachten, ben erg druk met testen en vaccineren! Maar hoop snel weer eens contact te maken! Fijn dat je ons op de hoogte houdt! Kan ik gericht bidden en danken! Liefs!

  • 02 December 2021 - 20:39

    Annelie:

    Hoi Hennie,
    Wat fijn dat de operatie door gegaan is! En zo voorspoedig verlopen is dat je alweer thuis bent. Niet te geloven! Je verrast me telkens weer. Ik hoop dat de volgende uitslag goed uitpakt voor je. En wens je toe dat je spoedig toch weer 'n rondje kan lopen. Het was vandaag voor mij heerlijk wandelen, zonder regen ! Alle goeds en hartelijke groet, Annelie

  • 02 December 2021 - 20:47

    Jose:

    Nou Hennie, wat een mooi en goed verslag, fijn dat het goed met je gaat, en leuk om zo op de hoogte blijven van de gebeurtenissen met jou,
    Heel veel sterkte en kracht,
    Appie&Jose

  • 02 December 2021 - 21:00

    Christiana:

    Wat heerlijk Hennie dat dit gedeelte nu achter je ligt. En ik hoop dat je voorlopig in watten gehuld blijft tot je weer in een lekker zonnetje blokjes om kan lopen.
    Weet je wel dat we allemaal positiviteit, en dankbaarheid van jou leren? Deze twee pilaren zijn de krachten in je leven. Veel liefs en watten gewenst.

  • 02 December 2021 - 21:37

    Annelied :

    Ha Hennie, ik ben super blij voor je. Dank voor je bericht. Laat je maar verwennen, de kinderen zijn zuinig op je.

  • 03 December 2021 - 11:03

    Bert:

    Dag Hennie,

    Heel fijn dat alles goed is verlopen.
    In deze barre tijden niet vanzelfsprekend.
    Mooi dat je de gegeven zorg kunt laten aanleunen. Terecht naar mijn idee.
    Ga er nog maar een tijdje mee door.
    Hartelijke groet, Bert

  • 04 December 2021 - 10:34

    Loes Borrel:

    Goeiemorgen Hennie,
    Blij dat dit weer achter de rug is ,je gaat door en met je Heer ben je meer.
    En zijn engelen om je heen

    Liefs en groeten

    Loes

  • 07 December 2021 - 11:56

    Betsy:

    Hennie, wat fijn te horen dat de operatie door is gegaan. Blijft toch erg spannend in deze Corona tijd. Blij te horen dat de pijn met Paracetamol te doen is. Nu afwachten. Opnieuw spannend. Hopen en bidden dat het goedkomt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, IJsselmuiden

Vol verwachting....

Geven maakt rijk!

Recente Reisverslagen:

01 Juni 2022

Gezelligheid alom

25 Mei 2022

Veel in korte tijd...

20 Mei 2022

Foto's

19 Mei 2022

Verrassingen

15 Mei 2022

Heel bijzonder!
Hennie

vrijwilligster

Actief sinds 25 Sept. 2009
Verslag gelezen: 586
Totaal aantal bezoekers 313480

Voorgaande reizen:

10 Januari 2024 - 04 April 2024

'n Feestelijke 15e keer!

02 Februari 2023 - 18 Maart 2023

Boven verwachting....

29 Oktober 2019 - 04 April 2020

Vol verwachting....

23 Oktober 2018 - 06 April 2019

Mens en medemens

26 Oktober 2017 - 06 April 2018

Blij te kunnen gaan....

21 Oktober 2016 - 01 April 2017

Feest in Afrika

24 Oktober 2014 - 02 April 2015

Dankbaar Afrika!

16 Januari 2014 - 01 April 2014

vervolg van

16 Januari 2014 - 01 April 2014

Opnieuw vervolg önder de regenboog

Landen bezocht: