Klaar voor de tweede chemo - Reisverslag uit IJsselmuiden, Nederland van Hennie Berends - WaarBenJij.nu Klaar voor de tweede chemo - Reisverslag uit IJsselmuiden, Nederland van Hennie Berends - WaarBenJij.nu

Klaar voor de tweede chemo

Blijf op de hoogte en volg Hennie

10 Augustus 2021 | Nederland, IJsselmuiden

Hennie

Klaar voor chemo nr. 2

In het eerste verhaaltje had ik het over je laten dragen, je overgeven. Dat klopt, maar het is iets meer. Om bij het afdalen niet over het hoofd van het paard te duikelen moest ik achterover leunen, terwijl ik voorover moest leunen bij een klim. Totale overgave is niet passief, maar meebewegen met de ups en downs. Je weet dat ze op je pad kunnen komen en dat je daarop moet anticiperen.De antibiotica die ik donderdags kreeg heeft na een week nog niets uitgehaald. Iedere avond koude rillingen. De morgen van mijn laatste pillen heb ik nog steeds 38 gr. verhoging. Wat als ze op zijn? Gelukkig is bellen met Isala erg laagdrempelig. Omdat de antibiotica geen invloed had op de koorts, denken ze daar dat ik hoogstwaarschijnlijk ergens een virus heb opgedaan en 'k krijg het advies om direct te bellen als de koorts oploopt. Diezelfde avond blijven de koude rillingen uit en heb ik 37.5 en de volgende morgen kan de vlag uit 37.2 ! Voel me ook een stuk energieker.Door de loperamide die ik op aanraden van het ziekenhuis nam tegen de diarree, raakte ik ook nog verstopt en moest toen daar weer iets voor nemen. Het klinkt misschien raar maar wat kun je dan blij zijn als je na een week weer normaal naar het toilet kunt. Heb ik het virus opgedaan bij het Kruitvat? Heel goed mogelijk, want zoveel contacten heb ik en niet op dit moment. Vorige week begon mijn haar uit te vallen, kammen vol. Daar ging al een poosje haarpijn aan voor af, een voorbode! Een liedje schiet mij te binnen. “Zelfs al je haren zijn geteld” en 'k schiet in de lach. Wordt daarboven nu ijverig geteld? Ach… wat onbelangrijk! Het weten dat je als mens ten diepste gekend wordt en dat je er mag zijn, is wat mij betreft dé essentie van het verhaal. Vrijdag middag ging het laatste restje eraf. Nee, niet leuk maar 'k troost me met de gedachte dat het over een paar maandjes vanzelf weer zal groeien en wie weet wat voor mooie haardos ik terug krijg. Voorlopig doe ik het met een pruik… 't voelt nog wel onwennig hoor, maar de reacties zijn erg positief.'k Kreeg een boekje te lezen waarin een Remonstrantse predikante haar laatste maanden beschrijft. De rust waarmee zij alles onder ogen kan zien, komt me bekend voor. Dat er bij de mensen om haar heen niet altijd begrip was voor haar houding, laat een reactie van een gemeentelid zien; we hebben toch een beetje het 'lege-handen-gevoel'!

'Toen begreep ik', schrijft ze, 'hoe die rust van mij anderen met een naar gevoel kan opzadelen (het-lege-handen-gevoel). Dat had ik niet door en voelde me gedwongen mijzelf te verantwoorden.

Hoe kan ik voorkomen dat betrokken mensen om mij heen dat lege-handen-gevoel krijgen? Zoals ik op mijn eigen manier omga met deze periode in mijn leven, zo mag iedereen op zijn/haar manier een 'eindje meelopen', hoe je dat invult maakt niet uit. Het is sowieso kostbaar te ervaren als er meegeleefd wordt. Het zijn de kleine dingen die het doen...Het was fijn een paar 'normale' dagen te hebben, eindje lopen/fietsen, 'n bezoekje en toch zelf maar even in alle vroegte naar de supermarkt. Het is genieten geblazen, gewoon lekker weer wat buiten kunnen zijn! Even de zon voelen (met factor 50), de wind door je haren, nou ja haren…. Haha! Vanmorgen was ik al weer bijtijds in het ziekenhuis voor bloedprikken, de bloedwaardes hadden zich mooi hersteld. De arts/verpleegkundige was zeer tevreden en dat was fijn om te horen! 'k Ben klaar voor de tweede shot.Warme groet, Hennie

  • 10 Augustus 2021 - 13:20

    Ab En Nellie:

    Hoi Hennie

    Wat ben je een kanjer, echt hoor, petje af.
    Wel heel fijn dat er ook goede momenten zijn geweest.
    Hopelijk de volgende periode wat meer goeie dagen.
    Dikke kus van ons

  • 10 Augustus 2021 - 13:47

    Ingrid :

    Lieve Hennie,

    Laat onze handen, maar leeg zijn. Ik ben blij dat je ondanks alles wat je nu door maakt de arme van Hem om je heen ervaart. Veel sterkte in de komende tijd,

    Knuffel Ingrid

  • 10 Augustus 2021 - 14:12

    Annelie:

    Hoi Hennie,
    Je bent nu gestart met je tweede kuur. Heel veel goeds van mij die ook weer zo te doorstaan.. op jouw bewonderenswaardige manier en met jouw kijk op het leven. Ik ervaar enkel positieve gevoelens mbt de manier waarop je eea pareert. Een opsteker wat mij betreft dat het zo kan! Hou vol en heel veel warme groetjes, Annelie

  • 10 Augustus 2021 - 16:06

    Suus:

    Je gedragen weten, is een prachtig gegeven. Maar een omgeving die jou nog zoveel gunt, vindt het wellicht een wat lastige houding. Hoe fijn is het als je lichaam geruisloos werkt en jij je in morpheus’ armen kunt storten. Je hebt dus nu een prachtige smoes om pipi Langkous vlechtjes te dragen. Morgen je volgende shot “gouden druppeltjes”.

  • 10 Augustus 2021 - 21:55

    Annette:

    Dank weer voor je indrukwekkende update!
    Zo blij voor je dat je er zo mee om kan gaan!

    Heel iets anders...vannacht hebben we een prachtige kleindochter erbij gekregen! Zo dankbaar voor!

    Sterkte weer met alle lichamelijk reactie,s op de kuur en ik blijf voor je bidden!
    Liefs

  • 10 Augustus 2021 - 22:27

    Minne:

    Hallo Hennie,

    Dat meebewegen zit wel goed bij jou.
    Sterkte gewenst en groet,

  • 12 Augustus 2021 - 18:03

    Christiana Van De Velde:

    Lieve Hennie,
    Dat lege handen gevoel is echt het gevoel, jouw handen zijn vol, en je hart ook. Je bent zo vaak in mijn gedachten en dan pluk ik met mijn handen ook kleine vullingkjes voor jouw handen. Liefs

  • 16 Augustus 2021 - 23:43

    Loes Borrel:

    Lieve.Hennie
    Handen zijn een mooi beeld,
    voor mij ook nu in gedachten
    zegenend over jou.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, IJsselmuiden

Vol verwachting....

Geven maakt rijk!

Recente Reisverslagen:

01 Juni 2022

Gezelligheid alom

25 Mei 2022

Veel in korte tijd...

20 Mei 2022

Foto's

19 Mei 2022

Verrassingen

15 Mei 2022

Heel bijzonder!
Hennie

vrijwilligster

Actief sinds 25 Sept. 2009
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 314000

Voorgaande reizen:

10 Januari 2024 - 04 April 2024

'n Feestelijke 15e keer!

02 Februari 2023 - 18 Maart 2023

Boven verwachting....

29 Oktober 2019 - 04 April 2020

Vol verwachting....

23 Oktober 2018 - 06 April 2019

Mens en medemens

26 Oktober 2017 - 06 April 2018

Blij te kunnen gaan....

21 Oktober 2016 - 01 April 2017

Feest in Afrika

24 Oktober 2014 - 02 April 2015

Dankbaar Afrika!

16 Januari 2014 - 01 April 2014

vervolg van

16 Januari 2014 - 01 April 2014

Opnieuw vervolg önder de regenboog

Landen bezocht: