Hartverwarmend - Reisverslag uit IJsselmuiden, Nederland van Hennie Berends - WaarBenJij.nu Hartverwarmend - Reisverslag uit IJsselmuiden, Nederland van Hennie Berends - WaarBenJij.nu

Hartverwarmend

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

19 Oktober 2021 | Nederland, IJsselmuiden

Lieve mensen, wat is het mooi om zoveel medeleven te ervaren die soms uit onverwachte hoek komt. Allemaal steuntjes in de rug in deze heftige periode. Heel veel dank, het doet goed en is hartverwarmend! Graag zou ik iedereen persoonlijk willen bedanken maar de energie ontbreekt. Dat komt vast later, wat in het vat zit…..

Vaak zit ik 's morgens om half 11 al heerlijk in het zonnetje (als die er is) op de bank met een boek. Voor mijn gevoel heb ik er dan al een hele dag op zitten. Na het ontbijt, douchen, krantje lezen en rommeltjes opruimen, ben ik echt aan een pauze toe. Het boek wat ik aan het lezen was 'De heelmeesters' speelt zich af in Ethiopië en roept veel herinneringen op aan de wandelvakantie die ik daar in 2002 had . 'k Besluit de fotoboeken erbij te pakken en even later zit ik met vochtige in de ogen de foto's te bekijken en mijn dag verslagen te lezen. Hier werd het verlangen geboren om ooit iets in Afrika te gaan 'doen'. Vijf jaar later in 2007 ging ik voor het eerst een paar maanden naar Ghana en sindsdien heb ik, tot de covid-19 vorig jaar maart er een einde aan maakte, veel mooie dingen kunnen doen en leerzame jaren gehad. Mooi en hartverwarmend om daar nu op terug te kijken en de hoop te voeden op een weerzien. Met een lange winter voor de boeg neem ik mij voor om stukje bij beetje al die fotoboeken met hun verhalen eens door te nemen, thuis op reis! Nagenieten met een dankbaar hart!

Op weg naar het ziekenhuis voor het bloedonderzoek voorafgaande aan de chemokuur neemt het taxibusje deze keer de N 50. De vier windmolens langs de weg waren mij nooit eerder opgevallen. Ze hebben nog mooie namen ook Faith, Hope, Love en Peace! 'k Word er helemaal blij van! Zoals die molens voor energie zorgen, geven hun namen mij energie, zelfs zonder wind in de zeilen haha… want nu een week later is mijn lichamelijk energie behoorlijk gedaald. 1 Cor. 13 loopt als een rode draad door mijn leven. Woorden die stukje bij beetje om te zetten zijn van theorie naar praktijk. Hier gaat het wat mij betreft om in het dagelijkse leven. Waardevolle, hartverwarmende levenslessen!

In het weekeind hebben de kinderen de tuinspullen en zomerkleren opgeruimd, mooi aan kant daar heb ik geen omkijken meer naar. Vandaag zijn schoondochter Janet en haar tweelingzus jarig, gisteravond kwam ze met kleinzoon Piet taart, fruit en stamppotten brengen, hartverwarmend! Mijn vriezer puilt uit, nu nog wat eetlust.
Tot en met het weekeind prees ik mijzelf gelukkig dat ik niet misselijk was geweest. Gistermorgen ging het opeens mis. Gelukkig had ik het emmertje, wat al maanden ongebruikt stond, binnen handbereik. Het is even afwachten hoe het nu verder gaat.
's Middags ga ik nu tot een uur of drie even naar bed en dat bevalt goed, uitgerust en wel doe ik daarna bij goed weer mijn ommetje, lekker even een frisse neus!
Ondertussen tel ik nu de weken af, nog vijf te gaan!
Warme groet, Hennie

  • 19 Oktober 2021 - 10:43

    Annette:

    Zo mooi weer om te lezen!!
    Ik hoop voor je dat die 5 weken omvliegen!! En dat je daarna weer beetje bij beetje weer nieuwe energie krijgt!
    Liefs en gebed voor je!

  • 19 Oktober 2021 - 14:16

    Christiana:

    Lieve Hennie, levensgenieter.
    Iedere dag is er eentje, met moeilijke momenten en ook met mooie ogenblikken. Ik wens en bid met je mee dat na al die weken je energie weer helemaal terug komt en dat je volgend jaar weer naar Afrika kan gaan. Fijn dat je zo geniet van je prachtige fotoboeken en reisverslagen liefs.

  • 19 Oktober 2021 - 14:42

    Klazien Wierbos:



    Hennie, goed idee, die fotoboeken en reisverslagen opnieuw en met andere ogen te zien. Dat je van windmolens nog een tweede soort energie kon krijgen is een wonder op zich.
    Veel sterkte en geduld gewenst en ik denk aan je.
    Lieve groet van Klazien.

  • 19 Oktober 2021 - 15:58

    Menno V.d. Kamp:

    Heerlijk te merken dat jij altijd weer zoekt en vindt de pluspunten van het leven!!
    Wat lijkt dat Ethiopië lang geleden en toch weer niet. Soms wou ik dat onze oude beentjes nog een aantal bergen kunnen aanvallen.
    Toch heeft het oud worden ook mooie kanten zoals jij me steeds weer duidelijk maakt t.w. inzicht en wijsheid.
    Lieve Hennie, sterkte met alles en tot hopelijk gauw.
    Menno

  • 19 Oktober 2021 - 17:31

    Ab En Nellie:

    Hallo bikkeltje

    Mooi weer wat van je te lezen en wij gaan duimen dat er iedere dag een zonnetje zal zijn voor een wandelingetje.
    Heel veel beterschap en liefs.

  • 21 Oktober 2021 - 18:14

    Jose:

    Je bent heel krachtig Hennie om dit te overleven, en geniet van de momenten met de mensen om jou heen.
    Heel veel sterkte en kracht om deze 5 weken door te komen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, IJsselmuiden

Vol verwachting....

Geven maakt rijk!

Recente Reisverslagen:

01 Juni 2022

Gezelligheid alom

25 Mei 2022

Veel in korte tijd...

20 Mei 2022

Foto's

19 Mei 2022

Verrassingen

15 Mei 2022

Heel bijzonder!
Hennie

vrijwilligster

Actief sinds 25 Sept. 2009
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 313479

Voorgaande reizen:

10 Januari 2024 - 04 April 2024

'n Feestelijke 15e keer!

02 Februari 2023 - 18 Maart 2023

Boven verwachting....

29 Oktober 2019 - 04 April 2020

Vol verwachting....

23 Oktober 2018 - 06 April 2019

Mens en medemens

26 Oktober 2017 - 06 April 2018

Blij te kunnen gaan....

21 Oktober 2016 - 01 April 2017

Feest in Afrika

24 Oktober 2014 - 02 April 2015

Dankbaar Afrika!

16 Januari 2014 - 01 April 2014

vervolg van

16 Januari 2014 - 01 April 2014

Opnieuw vervolg önder de regenboog

Landen bezocht: