Stap voor stap... - Reisverslag uit IJsselmuiden, Nederland van Hennie Berends - WaarBenJij.nu Stap voor stap... - Reisverslag uit IJsselmuiden, Nederland van Hennie Berends - WaarBenJij.nu

Stap voor stap...

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

06 Mei 2022 | Nederland, IJsselmuiden

Stap voor stap….

Wat hebben we na mijn laatste berichtje in februari al veel van het zonnetje kunnen genieten. Iedere dag is er één om dankbaar voor te zijn. Tussen de bedrijven door wél regelmatig zitten en dat valt voor iemand met weinig 'zitvlees' best weleens zwaar. Ook van twee dingen tegelijk willen doen wordt ik nog wat daas in mijn hoofd. Rustig aan doen kan een heel leerproces zijn haha… Al word ik nog steeds wat zweverig in mijn hoofd, mijn benen zwabberen minder en een klein uurtje lopen lukt alweer aardig, heel fijn! Stapje voor stapje voel ik me langzaam sterker worden. Geen wonder dat onderstaand gedichtje in de krant van Bart Moeyaert mij laatst erg aansprak;

Ik dacht dat het niet kon:

dat iets wat je niet ziet

je alle dagen draagt

en sterker maakt.

Alsof je spieren krijgt

van (Gods) liefde

Midden maart was ik nog even bij de huisarts, alles is nagekeken en er waren geen aanwijzingen die mijn “watterige” hoofd kon verklaren. Waarschijnlijk een lichamelijke reactie op alle behandelingen, alles bij elkaar niet niks natuurlijk en nu stap voor stap herstellen.

'k Was heel benieuwd hoe hij zou reageren toen ik hem vertelde dat ik deze zomer wel een aantal weken naar Kenia wilde. “Gaan!” Was zijn spontane reactie! “Neem wel een annuleringsverzekering want je weet nooit hoe het over 3 á 4 maanden is.”

Vanaf die tijd hebben Corrie en ik stappen ondernomen. Wanneer er geen onverwachte dingen gebeuren vertrekken we volgende week woensdag voor een verblijf van 3 weekjes in het Nyabondo Revalidatie Centrum. De papieren zijn in orde, de tas zo goed als gepakt en het verlangen iedereen weer te zien is enorm groot. Geen afscheid, wel een afronding van alles wat ik twee jaar geleden, vanwege corona hals over kop achter moest laten. En wie weet… volgend jaar weer!

Omdat geen vierkante meter vlak is in Kenia neem ik als extra steuntje mijn bergwandelstokken maar mee, gezien mijn wiebeligheid als ik vermoeid raak, geen overbodige luxe daar.

Op het centrum wordt uitgekeken naar onze komst! Ze hebben het afgelopen jaar erg meegeleefd en dat ik nu straks 'gezond en wel' weer in hun midden ben, is alle reden voor een feestje!

Dat gaan we er dan ook van maken! Eigenlijk is het al begonnen, maar straks met elkaar zal het pas echt FEEST zijn!

Een mooi vooruitzicht waar ik intens blij van kan worden. Stap voor stap het leven weer oppakken, hoe mooi kan dat zijn!

• 06 Mei 2022 - 18:37

Zwartkop:

Och lieverd wat fijn dat je weer plannen durft te maken. Heerlijk dat mensen naar je uitkijken. Dus geniet ervan als die ijzeren vogel de lucht ingaat.

• 06 Mei 2022 - 20:50

Marijke Kaaijk:

Goh Hennie...Wat fijn dat jij weer naar Kenia kan gaan.
    Ik wens jou een hele bizondere tijd daar toe.

• 07 Mei 2022 - 00:51

Henny En Marjo:

Heel fijn, Hennie. Geniet van de tijd in Kenia. Lieve groet van ons.

• 07 Mei 2022 - 09:37

Bea De Blok:

Geniet er van en een goede reis.

• 07 Mei 2022 - 09:50

Christiana Van De Velde:

Wat een prachtig gedichtje , dat zinnetje he -je alle dagen draagt en sterker maakt-.
    Geniet van deze reis ook samen, want ook voor Corrie is dit een weerzien. En we smullen van alle verhalen. Liefs

• 07 Mei 2022 - 14:28

Ab En Nellie:

Hallo Hennie wat fijn te lezen over de plannen om naar Kenia te gaan. Het zal heel emotioneel zijn voor jullie allemaal. Maar fijn dat het kan. We wensen je goeie reis en kom gezond weerom. Liefs van ons

• 07 Mei 2022 - 14:54

Betsy En Frits:

Je gaat!!!!!! Wat geweldig

• 07 Mei 2022 - 19:34

Bernedine:

Wat mooi dat je weer op reis kan naar Kenia. Wat fijn om iedereen daar weer te kunnen ontmoeten na de coronaperiode en na jouw ziek zijn. Ik hoop dat je 3 geweldige weken tegemoet gaat samen met Corrie. Goeie reis! Hartelijke groetjes van Bernedine, Coen, Anne en Sjoerd.

• 08 Mei 2022 - 11:06

Appie En Jose:

Dat zijn nog eens mooie berichten Hennie,
    Geniet samen van deze reis,

• 09 Mei 2022 - 10:10

Mini:

Wij wensen je een goede reis en maak er een fijne tijd van daar. Groetjes

• 09 Mei 2022 - 15:00

Gaatske:

Lieve Hennie,

Ik heb verzaakt. Te weinig energie om in contacten te kunnen steken. En toch zit je altijd in mijn hoofd, maar vooral in mijn hart.
    Ik heb ook moeten leren leven met een zweverig en watterig gevoel in het hoofd. Het went nooit, maar enfin, we gaan er toch weer voor waar het kan. En dat vind ik van jou zo dapper. Zo goed mogelijk doorgaan. En nu met Corrie naar je geliefden in Kenia. SUPER. Ik wens jullie beiden een hele goed reis en hoop echt weer je verhalen in het echt, dus bij jou op de koffie, te kunnen horen.
    Dikke kus, en geniet van je reis, hoor.

• 09 Mei 2022 - 17:49

Hannie Schippers:

Hallo lieve dames,ook jullie gaan op reis en het zal een blij "thuis"komen zijn. Geniet van elkaar en de mensen daar ! Hartelijke groet van uit de Polder.

• 12 Mei 2022 - 23:54

Jolande Schinkel:

Wat fijn dat je stap voor stap weer dingen oppakt en weer naar Kenia gaat. Een hele goede reis en fijne tijd daar gewenst!