Het zijn de kleine dingen.... - Reisverslag uit IJsselmuiden, Nederland van Hennie Berends - WaarBenJij.nu Het zijn de kleine dingen.... - Reisverslag uit IJsselmuiden, Nederland van Hennie Berends - WaarBenJij.nu

Het zijn de kleine dingen....

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

01 November 2021 | Nederland, IJsselmuiden

De ene kuur is de andere niet, dat is me nu wel duidelijk. De eerste drie verliepen, op de antibioticakuren na, vrij redelijk. De vierde daarentegen met z'n intense moeheid was ronduit zwaar. Bij de vijfde kreeg ik last van misselijkheid, maar dat was na een paar dagen gelukkig weer over en de rare pijntjes in mijn lichaam bleven uit. Al na een week begon ik me wat beter te voelen en kon ik mede dankzij het mooie weer dagelijks genieten van mijn wandelingetje. Achteraf heb ik het vermoeden dat kuur vier zo hard aankwam omdat ik nog maar net klaar was met de twee antibioticakuren. Je lichaam krijgt in korte tijd wel heel veel 'troep' te verstouwen.
De middagdutjes bevallen prima, bij nader inzien had ik daar al veel eerder mee moeten beginnen. Daarna heb ik alle energie voor mijn ommetje. Iedere dag een stukje erbij en 'k zit nu alweer op 45 minuten. Na afloop heb ik het voor de rest van de dag gehad en plof ik voldaan en dankbaar op de bank. Gelukkig kan ik genieten van mijn boeken, lezen lukt prima! Vorige week las ik een mooie uitspraak van de benedictijnse monnik David Steindl-Rast: 'Geluk maakt ons niet dankbaar. Dankbaarheid maakt ons gelukkig.' Zo waar!

Naast de dagelijkse zorg voor mijzelf, eten en drinken, de zorg voor de was en het aan kant houden van mijn huis komt er niet veel uit mijn handen. Hoeft ook niet, dat komt later wel weer, 'k ben enorm blij dat dit alles zonder al te veel moeite lukt. Bijna elke dag komt er wel iemand voor een praatje of kopje koffie, heel fijn dat iedereen van te voren even appt of belt zodat ik het wat kan verdelen of eventueel kan zeggen wanneer ik te moe ben, want mijn energie is en blijft helaas nog even beperkt. In mijn tuintje hebben de vogels energie voor drie, een koolmees die een nieuw nestkastje onderzoekt, het roodborstje is alweer gesignaleerd en een grote bonte specht was blijkbaar verdwaald, allemaal erg verrassend om te zien. Het zijn de kleine dingen die het doen!

Vanmiddag is mijn bloed weer nagekeken en dat zag er opnieuw goed uit. Woensdag kan de zesde en hopelijk laatste kuur opgehaald worden. De laatste loodjes! Over twee weken weer een MRI-scan en 'k hoop van harte dat dan de operatie gepland kan worden. Hoe dan ook, alle reden tot dankbaarheid!
Lieve groet, Hennie

  • 01 November 2021 - 22:07

    Christiana :

    Wat een pracht uitspraak, dankbaarheid maakt gelukkig., dank Hennie,

  • 02 November 2021 - 15:08

    Gaatske:

    Lieve Hennie,
    Moedig voort. Dat is het credo!! Dat pas je toe in je leven.
    Als je eenmaal in de medische molen zit, hoef je je niet te vervelen, dat heb je nu ook wel gemerkt, denk ik.
    En fijn dat je wandelingen lukken. Ik zit nu ook weer op 45 minuten. Was echt even helemaal weg, maar wat is dat toch lekker, he, buiten in de wind. Liefs van mij...........

  • 03 November 2021 - 11:48

    Greet Westerveld:

    Ha die Hennie,

    Wat ben jij toch een moedige meid, steeds weet je weer iets te verzinnen, net zoals je middagslaapje, wat je dan goed bevalt. Je eten verzorgen, je was en je huis lijkt me ook veel werk voor je.
    En nu de laatste kuur. Meis, heel veel sterkte ermee.
    Een dikke knuf van Maaike en mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, IJsselmuiden

Vol verwachting....

Geven maakt rijk!

Recente Reisverslagen:

01 Juni 2022

Gezelligheid alom

25 Mei 2022

Veel in korte tijd...

20 Mei 2022

Foto's

19 Mei 2022

Verrassingen

15 Mei 2022

Heel bijzonder!
Hennie

vrijwilligster

Actief sinds 25 Sept. 2009
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 313456

Voorgaande reizen:

10 Januari 2024 - 04 April 2024

'n Feestelijke 15e keer!

02 Februari 2023 - 18 Maart 2023

Boven verwachting....

29 Oktober 2019 - 04 April 2020

Vol verwachting....

23 Oktober 2018 - 06 April 2019

Mens en medemens

26 Oktober 2017 - 06 April 2018

Blij te kunnen gaan....

21 Oktober 2016 - 01 April 2017

Feest in Afrika

24 Oktober 2014 - 02 April 2015

Dankbaar Afrika!

16 Januari 2014 - 01 April 2014

vervolg van

16 Januari 2014 - 01 April 2014

Opnieuw vervolg önder de regenboog

Landen bezocht: