Het zijn de kleine dingen.... - Reisverslag uit IJsselmuiden, Nederland van Hennie Berends - WaarBenJij.nu Het zijn de kleine dingen.... - Reisverslag uit IJsselmuiden, Nederland van Hennie Berends - WaarBenJij.nu

Het zijn de kleine dingen....

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

01 November 2021 | Nederland, IJsselmuiden

De ene kuur is de andere niet, dat is me nu wel duidelijk. De eerste drie verliepen, op de antibioticakuren na, vrij redelijk. De vierde daarentegen met z'n intense moeheid was ronduit zwaar. Bij de vijfde kreeg ik last van misselijkheid, maar dat was na een paar dagen gelukkig weer over en de rare pijntjes in mijn lichaam bleven uit. Al na een week begon ik me wat beter te voelen en kon ik mede dankzij het mooie weer dagelijks genieten van mijn wandelingetje. Achteraf heb ik het vermoeden dat kuur vier zo hard aankwam omdat ik nog maar net klaar was met de twee antibioticakuren. Je lichaam krijgt in korte tijd wel heel veel 'troep' te verstouwen.
De middagdutjes bevallen prima, bij nader inzien had ik daar al veel eerder mee moeten beginnen. Daarna heb ik alle energie voor mijn ommetje. Iedere dag een stukje erbij en 'k zit nu alweer op 45 minuten. Na afloop heb ik het voor de rest van de dag gehad en plof ik voldaan en dankbaar op de bank. Gelukkig kan ik genieten van mijn boeken, lezen lukt prima! Vorige week las ik een mooie uitspraak van de benedictijnse monnik David Steindl-Rast: 'Geluk maakt ons niet dankbaar. Dankbaarheid maakt ons gelukkig.' Zo waar!

Naast de dagelijkse zorg voor mijzelf, eten en drinken, de zorg voor de was en het aan kant houden van mijn huis komt er niet veel uit mijn handen. Hoeft ook niet, dat komt later wel weer, 'k ben enorm blij dat dit alles zonder al te veel moeite lukt. Bijna elke dag komt er wel iemand voor een praatje of kopje koffie, heel fijn dat iedereen van te voren even appt of belt zodat ik het wat kan verdelen of eventueel kan zeggen wanneer ik te moe ben, want mijn energie is en blijft helaas nog even beperkt. In mijn tuintje hebben de vogels energie voor drie, een koolmees die een nieuw nestkastje onderzoekt, het roodborstje is alweer gesignaleerd en een grote bonte specht was blijkbaar verdwaald, allemaal erg verrassend om te zien. Het zijn de kleine dingen die het doen!

Vanmiddag is mijn bloed weer nagekeken en dat zag er opnieuw goed uit. Woensdag kan de zesde en hopelijk laatste kuur opgehaald worden. De laatste loodjes! Over twee weken weer een MRI-scan en 'k hoop van harte dat dan de operatie gepland kan worden. Hoe dan ook, alle reden tot dankbaarheid!
Lieve groet, Hennie

• 01 November 2021 - 22:07

Christiana :

Wat een pracht uitspraak, dankbaarheid maakt gelukkig., dank Hennie,

• 02 November 2021 - 15:08

Gaatske:

Lieve Hennie,
    Moedig voort. Dat is het credo!! Dat pas je toe in je leven.
    Als je eenmaal in de medische molen zit, hoef je je niet te vervelen, dat heb je nu ook wel gemerkt, denk ik.
    En fijn dat je wandelingen lukken. Ik zit nu ook weer op 45 minuten. Was echt even helemaal weg, maar wat is dat toch lekker, he, buiten in de wind. Liefs van mij...........

• 03 November 2021 - 11:48

Greet Westerveld:

Ha die Hennie,

Wat ben jij toch een moedige meid, steeds weet je weer iets te verzinnen, net zoals je middagslaapje, wat je dan goed bevalt. Je eten verzorgen, je was en je huis lijkt me ook veel werk voor je.
    En nu de laatste kuur. Meis, heel veel sterkte ermee.
    Een dikke knuf van Maaike en mij.