De kern... - Reisverslag uit IJsselmuiden, Nederland van Hennie Berends - WaarBenJij.nu De kern... - Reisverslag uit IJsselmuiden, Nederland van Hennie Berends - WaarBenJij.nu

De kern...

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

22 December 2021 | Nederland, IJsselmuiden

Lieve mensen,

Vanmiddag weer naar Zwolle geweest. Nu naar de radiotherapie voor de voorbereidingen die nodig zijn voor de bestralingen. Die kunnen op maandag 3 januari beginnen. Heel fijn dat alles zo snel kan.
Een paar dagen later zal er weer een gesprek plaatsvinden met de oncoloog. Aangezien triple negatief moeilijk is te behandelen en er 'kleine' uitzaaiingen zijn, heb ik wel wat vragen. Eentje kwam vanmiddag ter sprake. De arts vroeg of ik mijn arm en schouder goed kon bewegen. Gelukkig lukte dat direct na de operatie allemaal moeiteloos. Wel ervaar ik pijn in mijn bovenarm en omdat deze kanker zich in veel gevallen uit kan zaaien in de botten, sprak ik mijn ongerustheid daarover uit. Mogelijk zit die pijn gewoon in de spieren, maar ze bood onmiddellijk aan om daar, middels de scan die toch vanmiddag gemaakt moest worden, naar te kijken. De uitslag hoor ik later.

Vorige week heb ik een top week gehad. Geen ziekenhuis bezoek, wél eindelijk eens even met de fiets er op uit naar de stad voor wat noodzakelijke boodschapjes en een adventsmiddag waar ik weer eens wat bekende gezichten zag. Heerlijk dat het kon, temeer omdat we nu weer aan huis gekluisterd zitten ivm het omikron-variant. Eerste kerstdag gezellig als familie bij elkaar en daarna weer extra voorzichtig zijn, omdat ik heel graag gezond blijf tijdens de bestralingsprocedure van 4 weken. De booster die ik deze week kon halen zal z'n steentje daar hopelijk aan bijdragen.

Verder gaat het goed met me, 'k slaap prima, lees veel en een wandeling van dik een half uur behoort ook weer tot de (beperkte) mogelijkheden haha…

Vorige week was ik wat aan het snuffelen in wat spulletjes en vond een gedichtje wat ik jaren geleden maakte:

Gegrepen werd ik
door de kern
van Zijn bestaan
Liefde en trouw

Begrepen word ik
tot in de kern
van mijn bestaan

Begrepen voortaan
de kern van mijn
van ons bestaan
Liefde en Trouw

Met deze kerngedachte wens ik jullie langs deze weg,
gezegende kerstdagen
en een gelukkig en 'kern' gezond nieuwjaar!

Warme groet, Hennie
Met heel veel dank voor al jullie mooie kaartjes en lieve wensen!
Helaas zijn de mijne er dit jaar bij ingeschoten.

  • 22 December 2021 - 20:35

    Gaatske En Huib:

    Fijn Hennie, dat je snel geholpen kunt worden.
    Nu hopen we samen met jou dat de uitzaaiinkjes ook verdwijnen. Wat is gezondheid toch belangrijk.
    Dat wensen we je dan ook van harte toe voor 2022 en de daarop volgende 30 jaren!!!! Dat zou mooi zijn, hoor.
    Liefs en tot snel eens hoop ik.

  • 23 December 2021 - 13:21

    Bea:

    Hennie ik wens jou ook een fijne feestdagen toe en hoop dat het in het nieuwe jaar heel wat beter met je mag gaan.Gr Bea.

  • 23 December 2021 - 16:49

    Betsy:

    Hennie, we wensen jou ook fijne dagen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, IJsselmuiden

Vol verwachting....

Geven maakt rijk!

Recente Reisverslagen:

01 Juni 2022

Gezelligheid alom

25 Mei 2022

Veel in korte tijd...

20 Mei 2022

Foto's

19 Mei 2022

Verrassingen

15 Mei 2022

Heel bijzonder!
Hennie

vrijwilligster

Actief sinds 25 Sept. 2009
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 313474

Voorgaande reizen:

10 Januari 2024 - 04 April 2024

'n Feestelijke 15e keer!

02 Februari 2023 - 18 Maart 2023

Boven verwachting....

29 Oktober 2019 - 04 April 2020

Vol verwachting....

23 Oktober 2018 - 06 April 2019

Mens en medemens

26 Oktober 2017 - 06 April 2018

Blij te kunnen gaan....

21 Oktober 2016 - 01 April 2017

Feest in Afrika

24 Oktober 2014 - 02 April 2015

Dankbaar Afrika!

16 Januari 2014 - 01 April 2014

vervolg van

16 Januari 2014 - 01 April 2014

Opnieuw vervolg önder de regenboog

Landen bezocht: