De kern... - Reisverslag uit IJsselmuiden, Nederland van Hennie Berends - WaarBenJij.nu De kern... - Reisverslag uit IJsselmuiden, Nederland van Hennie Berends - WaarBenJij.nu

De kern...

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

22 December 2021 | Nederland, IJsselmuiden

Lieve mensen,

Vanmiddag weer naar Zwolle geweest. Nu naar de radiotherapie voor de voorbereidingen die nodig zijn voor de bestralingen. Die kunnen op maandag 3 januari beginnen. Heel fijn dat alles zo snel kan.
Een paar dagen later zal er weer een gesprek plaatsvinden met de oncoloog. Aangezien triple negatief moeilijk is te behandelen en er 'kleine' uitzaaiingen zijn, heb ik wel wat vragen. Eentje kwam vanmiddag ter sprake. De arts vroeg of ik mijn arm en schouder goed kon bewegen. Gelukkig lukte dat direct na de operatie allemaal moeiteloos. Wel ervaar ik pijn in mijn bovenarm en omdat deze kanker zich in veel gevallen uit kan zaaien in de botten, sprak ik mijn ongerustheid daarover uit. Mogelijk zit die pijn gewoon in de spieren, maar ze bood onmiddellijk aan om daar, middels de scan die toch vanmiddag gemaakt moest worden, naar te kijken. De uitslag hoor ik later.

Vorige week heb ik een top week gehad. Geen ziekenhuis bezoek, wél eindelijk eens even met de fiets er op uit naar de stad voor wat noodzakelijke boodschapjes en een adventsmiddag waar ik weer eens wat bekende gezichten zag. Heerlijk dat het kon, temeer omdat we nu weer aan huis gekluisterd zitten ivm het omikron-variant. Eerste kerstdag gezellig als familie bij elkaar en daarna weer extra voorzichtig zijn, omdat ik heel graag gezond blijf tijdens de bestralingsprocedure van 4 weken. De booster die ik deze week kon halen zal z'n steentje daar hopelijk aan bijdragen.

Verder gaat het goed met me, 'k slaap prima, lees veel en een wandeling van dik een half uur behoort ook weer tot de (beperkte) mogelijkheden haha…

Vorige week was ik wat aan het snuffelen in wat spulletjes en vond een gedichtje wat ik jaren geleden maakte:

Gegrepen werd ik

Begrepen voortaan
de kern van mijn
van ons bestaan
Liefde en Trouw

Met deze kerngedachte wens ik jullie langs deze weg,
gezegende kerstdagen
en een gelukkig en 'kern' gezond nieuwjaar!

Warme groet, Hennie
Met heel veel dank voor al jullie mooie kaartjes en lieve wensen!
Helaas zijn de mijne er dit jaar bij ingeschoten.

• 22 December 2021 - 20:35

Gaatske En Huib:

Fijn Hennie, dat je snel geholpen kunt worden.
    Nu hopen we samen met jou dat de uitzaaiinkjes ook verdwijnen. Wat is gezondheid toch belangrijk.
    Dat wensen we je dan ook van harte toe voor 2022 en de daarop volgende 30 jaren!!!! Dat zou mooi zijn, hoor.
    Liefs en tot snel eens hoop ik.

• 23 December 2021 - 13:21

Bea:

Hennie ik wens jou ook een fijne feestdagen toe en hoop dat het in het nieuwe jaar heel wat beter met je mag gaan.Gr Bea.

• 23 December 2021 - 16:49

Betsy:

Hennie, we wensen jou ook fijne dagen